fbpx

Το απόλυτο λεξικό για το Instagram

Το απόλυτο λεξικό του Instagram

Πιστεύεις ότι κάποιες στιγμές χρειάζεσαι λεξικό για το Instagram; Έχει τύχει να αναρωτηθείς κάτι από αυτά;:

“Βιογραφικό; Ποιο βιογραφικό; Αυτό που στέλνεις για δουλειά;”, “Απήχηση και αφοσίωση δεν είναι το ίδιο;”, “Engagement, insights, growth, τι είναι πάλι αυτά;”

Αν είσαι αρχάριος στο Instagram  και δε θέλεις να αισθάνεσαι σα να κατέβηκες από άλλο πλανήτη ή ακόμη κι αν έχεις σχέση με το Instagram αλλά εξακολουθείς να έχεις τις ανησυχίες σου, σού έχουμε το λεξικό για το Instagram που θα σου καλύψει όλα τα κενά!

Λεξικό Instagram:

Τα βασικά:

1. Algorithm/Αλγόριθμος

Η κυριότερη μάλλον λέξη στο Instagram λεξικό! Η λέξη φόβος και τρόμος του Instagram, που κυριαρχεί και κυνηγάμε όλοι! Στην ουσία υπαγορεύει πόσο ‘δυνατή‘ είναι μια ανάρτηση στο Instagram και κατα συνέπεια την εμφάνιση της στη ροή των χρηστών.

Οι αλγόριθμοι χρησιμοποιούνται παντού στην επιστήμη των υπολογιστών — ουσιαστικά, ένας αλγόριθμος είναι μια διαδικασία που βοηθά στην πραγματοποίηση υπολογισμών. Όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αλγόριθμοι ελέγχουν πολλά σε μια ανάρτηση: περιεχόμενο, σχετικότητα, αλληλεπίδραση, hashtags και πολλά άλλα. Κάθε πλατφόρμα κοινωνικών μέσων έχει έναν δικό της αλγόριθμο. Στο Instagram, όσο καλύτερο ‘σκορ’ στον αλγόριθμο συγκεντρώσει μια ανάρτηση τόσο πιο συχνά θα εμφανίζεται.

leksiko gia to instagram, λεξικο για το instagram, ινσταγκραμ, reels,instagram engagement

2. Bio/Βιογραφικό

Το βιογραφικό του Instagram είναι το τμήμα κειμένου κάτω από ένα όνομα χρήστη όπου μπορείτε να καταχωρήσετε πληροφορίες σχετικά με σας ή την επιχείρηση σας.

Το βιογραφικό σας στο Instagram είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να εξηγήσετε λίγα λόγια για εσάς ή το brand  σας και τι ακριβώς κάνετε. Για την ακρίβεια επιβάλλεται να το κάνετε καθώς είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που βλέπουν οι χρήστες όταν έρχονται στο προφίλ σας και μπορεί να κρίνουν από αυτό αν θα σας ακολουθήσουν ή όχι. 

Διαβάστε και αυτό:Tips για ένα εντυπωσιακό βιογραφικό στο Instagram

3. Handle

Το Handle είναι ένας άλλος όρος για το όνομα χρήστη(username), το όνομα δηλαδή που χρησιμοποιείται από κάθε χρήστη, το οποίο είναι μοναδικό. Στο προφίλ σας, το username βρίσκεται στην κορυφή με μαύρα γράμματα. 

Είναι κάτι που πρέπει να σκεφτείτε πολύ καλά καθώς θα πρέπει να είναι κάτι που σας αντιπροσωπεύει και να δείχνει αυτό που κάνετε. Μπορεί να είναι το όνομα σας ή το όνομα της επιχείρησης σας, να συνοδεύεται από το επάγγελμα ή το μέρος που βρίσκεστε. Θα πρέπει να είναι κάτι χαρακτηριστικό σας!

Λεξικό Instagram: Το περιεχόμενο:

4. Caption/Λεζάντα 

Η σύντομη περιγραφή κάτω από μια φωτογραφία. Το ‘σύντομη’ βέβαια είναι σχετικό, γιατί έχετε περιθώριο 2200 χαρακτήρες για να την εξελίξετε.

Οι λεζάντες του Instagram μπορεί να περιλαμβάνουν μια παρότρυνση για δράση(CTA), να εξηγούν την ιστορία πίσω από την εικόνα, μια σκέψη και γενικότερα ότι σας κατέβει στο κεφάλι.

Μπορεί να περιλαμβάνει και hashtag ή όχι, αν και δε βρίσκουμε λόγο γιατί να μην βρίσκονται και αυτά στο caption.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης:10 Tips για να γράψετε την τέλεια λεζάντα στο Instagram

leksiko gia to instagram, λεξικο για το instagram, ινσταγκραμ, reels,instagram engagement

5. User Generated Content/ Περιεχόμένο που δημιουργείται από χρήστες

Περιεχόμενο (φωτογραφίες ή βίντεο) που δημιουργήθηκε από άλλους χρήστες.

Ας υποθέσουμε ότι είστε brand και είτε έχετε προϊόντα είτε παρέχετε μια υπηρεσία. Όταν οι πελάτες σας δημοσιεύουν φωτογραφίες τους χρησιμοποιώντας αυτό το προϊόν ή την υπηρεσία, αυτό ορίζεται ως περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες ή UGC. 

Αυτό το υλικό μπορείτε να το αναδημοσιεύσετε στο προφίλ σας. Καλό θα είναι όταν θέλετε να δημοσιεύσετε UGC να ζητήσετε την άδεια του δημιουργού. Επίσης είναι επιθυμητό να δημιουργείται UGC καθώς το brand προβάλεται σε μεγαλύτερο κοινό.

Μάλιστα θεωρείται και ένας έξυπνος τρόπος διαφήμισης.

6. Carousel/Gallery

Η δημιουργία ανάρτησης που περιλαμβάνει έως 10 στοιχεία, είτε φωτογραφίες, είτε infographics, είτε βίντεο. Εδώ κολλάει και το σχετικό swipe left/right για να δείτε τις φωτογραφίες.

Δείτε και αυτό:7 τρόποι για να χρησιμοποιήσεις το carousel στο Ιnstagram και να απογειώσεις τις πωλήσεις σου

7. Archive/Αρχειοθέτηση

Απόκρυψη παλιών αναρτήσεων χωρίς να τις διαγράψετε.

Με την “αρχειοθέτηση” μιας ανάρτησης, μπορείτε να αφαιρέσετε μια παλιά σας ανάρτηση από το προφίλ σας χωρίς να τη διαγράψετε. Θα μπορείτε να δείτε την αρχειοθετημένη ανάρτηση πατώντας “Αρχειοθέτηση” (βρίσκεται κάτω από τις τρεις οριζόντιες γραμμές στην επάνω δεξιά γωνία του προφίλ σας), αλλά κανείς άλλος δεν θα μπορεί να τη δει.

Για να κάνετε αρχειοθέτηση και να κρύψετε τη δημοσίευση από το προφίλ σας, πατήστε τις τρεις τελίτσες στην πάνω δεξιά γωνία της ανάρτησης σας.

Τώρα γιατί να αρχειοθετήσετε; Ενδεχομένως να χαλάει τη γενική εικόνα στο προφίλ σας ή να μη θέλετε να φαίνεται πια. Σε οποιαδήποτε περίπτωση προτιμήστε την αρχειοθέτηση και όχι την διαγραφή της ανάρτησης καθώς ο αλγόριθμος δεν αγαπά ιδιαίτερα τις διαγραφές.

 

Πως θα αποκτήσεις περισσότερους followers

8. Saved Posts/ Αποθήκευση

Ένας τρόπος να διατηρείτε τις δημοσιεύσεις που θέλετε να δείτε ξανά.

Μπορείτε να αποθηκεύσετε μια ανάρτηση πατώντας το εικονίδιο του banner κάτω δεξιά, ακριβώς πάνω από τη λεζάντα. Αυτό θα αποθηκεύσει την ανάρτηση στη βιβλιοθήκη σας. Για να δείτε τα στοιχεία που αποθηκεύσατε, πατήστε τις τρεις οριζόντιες γραμμές επάνω δεξιά στο προφίλ σας και επιλέξτε “Αποθηκευμένα”.

Μπορείτε να αποθηκεύσετε αναρτήσεις από τις οποίες μπορείτε να αντλήσετε έμπνευση αργότερα. Καλό;

9. Engagement

Αλληλεπίδραση και ‘σύνδεση’ με χρήστες στα κοινωνικά δίκτυα.

Οτιδήποτε κάνει το κοινό να αλληλεπιδρά με εσάς. Like, σχόλια, αποθηκεύσεις, αντίδραση σε stories. Άλλωστε γι’ αυτό και τα social media είναι social!

Η απάντηση σε σχόλια και η πραγματοποίηση live και poll σε stories, για παράδειγμα, είναι μέθοδοι οι οποίες μπορούν να αυξήσουν την  αλληλεπίδραση με το κοινό σας. Και εννοείται ο αλγόριθμος αγαπάει τις αλληλεπιδράσεις!

pexels andrea piacquadio 859265

Κορυφαίες συμβουλές για να κερδίσεις την αφοσίωση του κοινού σου στο Instagram

 

10. Engagment Rate/Ποσοστό Αφοσίωσης

Ο αριθμός των likes και των σχολίων που ελήφθησαν σε μια ανάρτηση διαιρεμένος με τον αριθμό των followers(σε πολλή απλή ανάλυση). Μετριέται σε ποσοστό.

Όσο πιο υψηλό είναι το engagement rate τόσο το καλύτερο καθώς δείχνει ότι ο λογαριασμός μας έχει υψηλή αλληλεπίδραση. Βέβαια το ποσοστο δεν είναι το ίδιο για όλους καθώς εξαρτάται από τον αριθμό των followers. Όσο πιο μεγάλος αριθμός των followers τόσο χαμηλώνει το ποσοστό χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι καλό.

Μπερδευτήκατε; Η εύρεση του ποσοστού αφοσίωσης στο Instagram απαιτεί λίγα μαθηματικά, αλλά δεν είναι πραγματικά τόσο δύσκολο. Πλέον υπάρχουν πολλές εφαρμογές, όπως το Not Just Analytics, οι οποίες μετρούν το engagement rate για να σας απαλλάξουν από τον πονοκέφαλο. Οι περισσότερες παρέχουν αρκετά στοιχεία δωρεάν, ενώ σας δείχνουν και αν το ποσοστό(ακόμα κι αν είναι χαμηλό) είναι αποδοτικό.

11. Organic Reach/Οργανική απήχηση

Ο αριθμός των μοναδικών χρηστών που βρίσκουν και βλέπουν το περιεχόμενό σας χωρίς να ακολουθήσουν μια προώθηση επί πληρωμή.

Η οργανική προσέγγιση χρηστών αποτελείται από άτομα που βρίσκουν τη σελίδα σας μόνοι τους, από μια ιστοσελίδα ή μέσω φίλων. Για τις μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν τον προϋπολογισμό για να δημιουργήσουν μια προώθηση, η εστίαση στην οργανική προσέγγιση μπορεί να είναι μια εξαιρετική στρατηγική.

12. Like

Ίσως η πιο διάσημη Ιnsta-λέξη! Like, like, like!

Δείκτης μέτρησης για το πόσο αρέσει μια ανάρτηση και ένας από τους παράγοντες που αυξάνουν την αλληλεπίδραση. Πατάμε την καρδούλα κάτω από την ανάρτηση είτε κάνουμε double tap πάνω στην φωτογραφία.

13. Douple Tap

Ο όρος διπλό πάτημα, ελληνιστί, είναι απλώς ένας άλλος τρόπος να αναφερθούμε στο να κάνετε “μου αρέσει” μια ανάρτηση. Απλά αντί για να πατήσουμε την καρδούλα για like μπορούμε να κάνουμε ένα διπλό tap.

14. Share/Κοινοποίηση

Επίσης αγαπημένο του αλγόριθμου! Με τη ‘σαΐτα’ που βρίσκεται ακριβώς κάτω από την φωτογραφία της ανάρτησης μπορεί κάποιος να την μοιραστεί. Είτε στα stories του, είτε να τη στείλει με DM. Τι σημαίνει αυτό για την ανάρτηση; Προβολή και σε μεγαλύτερο κοινό και αύξηση της αλληλεπίδρασης.

instagram 3814059 1280

15. Direct Message/Άμεσο μήνυμα

Ένα προσωπικό μήνυμα μεταξύ δύο ατόμων, ή μιας ομάδας ατόμων. Πιο συχνά θα το δούμε με τη συντομογραφία DM.

Τα DM είναι μια εξαιρετική μέθοδος για να χτίσετε σχέσεις εμπιστοσύνης και αφοσίωσης με τους ακόλουθούς σας. Επίσης, οι απαντήσεις στις ιστορίες σας έρχονται μέσω απευθείας μηνυμάτων.

Πάμε στους αριθμούς:

16. Ιnsights/Στατιστικά

Τα στατιστικά τα οποία σας βοηθούν να μάθετε για το κοινό σας, το περιεχόμενό σας και την απόδοσή του.

Το Instagram Insights σάς βοηθά να δείτε πώς πηγαίνουν οι αναρτήσεις σας, πώς τις ανακαλύπτουν οι άνθρωποι και ακόμη και μικρές λεπτομέρειες, όπως η ώρα της ημέρας που αλληλεπιδρούν τα περισσότερα άτομα με το περιεχόμενό σας. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να βοηθήσουν τη στρατηγική περιεχομένου σας να γίνει πιο εστιασμένη.

17. Followers

Το βασικό ζητούμενο! Ο αριθμός των χρηστών του Instagram που ακολουθούν τον λογαριασμό σας. Μπορείτε να δείτε τον αριθμό των ακολούθων σας στην κορυφή του προφίλ σας. Οι ακόλουθοί σας μπορούν να βλέπουν τις αναρτήσεις σας στο newsfeed τους και τα stories σας. 

Ενώ δεν υπάρχει περιορισμός στο πόσα άτομα μπορούν να σας ακολουθήσουν, εσείς μπορείτε να ακολουθήσετε μόνο έως 7500 προφίλ.

18. Follower Growth Rate

Το ποσοστό των νέων ακολούθων που κερδίζει ένας λογαριασμός.

Ο ρυθμός αύξησης των ακολούθων σας είναι απλώς ένας τρόπος για να παρακολουθείτε πόσους νέους ακολούθους λαμβάνετε σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Αυτό το στατιστικό στοιχείο μπορεί να σας βοηθήσει να καταλάβετε εάν κάνετε καλή δουλειά στην προσέλκυση νέων χρηστών (για το οποίο θα πρέπει να εργάζεστε ενεργά).

Για να βρείτε αυτό το ποσοστό πηγαίνετε στα “Στατιστικά” και βλέπετε “Συνολικοί ακόλουθοι” (από τις τις οριζόντιες γραμμές πάνω δεξιά στο προφίλ σας).

19. Impressions/Εμφανίσεις

Εμφανίσεις είναι ο συνολικός αριθμός των φορών που έχει προβληθεί η ανάρτησή σας. Μην το μπερδεύετε με την απήχηση!

Η απήχηση μετρά πόσοι μοναδικοί χρήστες έχουν δει την ανάρτησή σας ενώ οι εμφανίσεις μετρούν τον συνολικό αριθμό των φορών που έχει προβληθεί η ανάρτηση. Ένας χρήστης μπορεί να δει πάνω από μια φορά την ανάρτηση σας.

Για παράδειγμα ένα άτομο θα μπορούσε να δει την ανάρτησή σας τρεις φορές, με αποτέλεσμα ένας αριθμός να προστεθεί στη συνολική απήχηση χρηστών και τρεις να προστεθούν στις εμφανίσεις σας.

Πιο αναλυτικά:Ο απόλυτος οδηγός για τα Instagram Analytics

leksiko gia to instagram, λεξικο για το instagram, ινσταγκραμ, reels,instagram engagement

Instagram λεξικό:

Ηashtags/ tags:

20. Hashtags

Hashtag είναι μια λέξη ή φράση με το σύμβολο # τοποθετημένο μπροστά.

Τα hashtags είναι ετικέτες με δυνατότητα αναζήτησης και ένας τρόπος κατηγοριοποίησης αναρτήσεων, επομένως είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε σχετικές λέξεις-κλειδιά που θα βοηθήσουν περισσότερα άτομα να σας βρουν. 

Αυτό βέβαια είναι γνωστό, το ζητούμενο είναι να χρησιμοποιηθεί σωστά!

21. Branded Hashtags/Επώνυμα hashtags

Hashtags που είναι μοναδικά για μια επωνυμία, χρησιμοποιώντας συχνά το όνομα της εταιρείας. Παραδείγματος χάριν #dskomotini .Τα επώνυμα hashtags είναι ένας καλός τρόπος για να προμηθεύεστε περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες καθώς θα χρησιμοποιούν το # της επιχείρησης σας.

22. Δημοφιλή hashtags

Συχνά χρησιμοποιούμενα hashtags που μπορεί να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό.

Τα δημοφιλή hashtag (όπως το #love, το πιο συχνά χρησιμοποιούμενο hashtag στο Instagram) μπορεί να είναι χρήσιμα, αλλά να είστε προσεκτικοί, γιατί η ανάρτησή σας χάνεται στο σωρό. Μάλιστα εμείς δε θα σας προτείναμε να χρησιμοποιείτε δημοφιλή hashtag καθώς η ανάρτηση σας είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χαθεί στο πλήθος των αναρτήσεων που θα χρησιμοποιήσουν το ίδιο hashtag.

 Εάν χρησιμοποιείτε δημοφιλή hashtags, βεβαιωθείτε ότι είναι τουλάχιστον σχετικά με το προφίλ σας.

23. Geotags

Η τοποθεσία που θα βάλετε στην ανάρτηση σας.

Όταν προσθέτετε γεωγραφική ετικέτα στην ανάρτησή σας, επιλέγετε μια τοποθεσία και αυτή η τοποθεσία εμφανίζεται ακριβώς κάτω από το όνομα του λογαριασμού σας. Η προσθήκη γεωγραφικών ετικετών σε αναρτήσεις είναι ένας καλός τρόπος για να βοηθήσετε περισσότερους ανθρώπους να τις βρουν. 

Σας παροτρύνουμε να χρησιμοποιείτε όσο πιο συχνά μπορείτε geotags.

pexels airam datoon 8657079

24. Tag/Ετικέτα

Από τους πιο τακτικά χρησιμοποιούμενους όρους στο λεξικό του Instagram. Είναι η επισήμανση ή η προσθήκη ετικέτας, αν προτιμάτε, του ονόματος κάποιου χρήστη σε μια ανάρτηση.

Ο όρος “tagging” γενικά αναφέρεται στην απευθείας προσθήκη ετικετών σε κάποιον σε μια ανάρτηση στο Instagram – δηλαδή το όνομα χρήστη του εμφανίζεται στη φωτογραφία – αντί να τον αναφέρετε απλώς στο caption ή στα σχόλια. Για να φανεί το tag/ετικέτα θα πρέπει ο χρήστης να πατήσει πάνω στη φωτογραφία. 

Όταν μπαίνει η ετικέτα με το όνομα κάποιου, τότε μπορεί αυτός να το δει στις ειδοποιήσεις του αλλά και μέσω DM.

25. Product Tags/Ετικέτες προϊόντων

Μια ετικέτα εικόνας που επιτρέπει στους χρήστες να δουν ένα προϊόν, εφόσον έχετε κατάστημα στο Instagram και το προϊόν είναι αποθηκευμένο εκεί.

Μπορείτε να δημιουργήσετε αναρτήσεις για αγορές στο Instagram επιλέγοντας μια ετικέτα προϊόντος όταν ανεβάζετε τη φωτογραφία — η διαδικασία λειτουργεί ακριβώς όπως η προσθήκη ετικέτας σε ένα άτομο. Στη συνέχεια, οι χρήστες μπορούν να πατήσουν τις ετικέτες προϊόντων για να δουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το προϊόν και να το αγοράσουν από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Πάμε στο λεξικό του Instagram που αφορά το ‘Influence’ κομμάτι:

26. Influencer

Όπως λέει και η λέξη Infuencer είναι αυτός που επηρεάζει το κοινό ώστε να κάνει κάτι, να αγοράσει κάτι ή να επηρεάσει με τις απόψεις και την αισθητική του. 

Το κομμάτι ‘influencers’ είναι μεγάλο για να αναλύσουμε εδώ. Σε γενικές γραμμές να πούμε ότι συνήθως ένας influencer δημιουργεί ελκυστικό περιεχόμενο για τους ακολούθους του. Οι περισσότεροι influencers επικεντρώνονται σε έναν συγκεκριμένο τομέα, όπως για παράδειγμα η φυσική κατάσταση ή η ομορφιά. Γενικά, οι influencers έχουν πάνω από 10.000 ακόλουθους(χωρίς να υπάρχουν απόλυτα νουμερα). Ενώ influencers με λιγότερους ακολούθους ονομάζονται micro-influencers.

Βέβαια, στην πράξη ο αριθμός των ακόλουθων δεν κάνει τον influencer!

pexels liza summer 6347557

27. Influencer Marketing

Οτιδήποτε περιλαμβάνει  την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών από κάποιον influencer.

Αν σας ενδιαφέρει διαβάστε και αυτό: 6 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις πριν δουλέψεις με έναν Influencer

28. Brand Ambassadors

Άτομα που αντιπροσωπεύουν μια επωνυμία/brand στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι μικρές εταιρείες συχνά απευθύνουν έκκληση για brand ambassadors, συνήθως σε μικρότερης εμβέλειας infuencers(και μη) που λαμβάνουν έκπτωση ή δωρεάν εμπορικά προϊόντα σε αντάλλαγμα για ανάρτηση σχετικά με το brand. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην απήχηση μιας εταιρείας και είναι επίσης μια καλή πηγή περιεχομένου που δημιουργείται από τους χρήστες(User Generated Content που είπαμε και πιο πάνω).

Λεξικό για το Instagram γύρω από τις διαφημίσεις:

29. Sponsored Ads/ Χορηγούμενες Διαφημίσεις

Χορηγούμενη ή πληρωμένη προώθηση είναι η προώθηση επί πληρωμή μιας ανάρτησης.

Μπορείτε να καταλάβετε μια πληρωμένη ανάρτηση βλέποντας ένδειξη “Sponsored” ή “Χορηγούμενη” ακριβώς πάνω από την ανάρτηση.

 Οι χορηγούμενες εμφανίζονται στη ροή των χρηστών όπως κάθε άλλη ανάρτηση, ενώ μπορεί να εμφανιστούν και στα stories.

Αναλυτικά:Χορηγούμενη διαφήμιση στο Instagram: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις!

30. Paid Reach/Πληρωμένη απήχηση

Το μέγεθος του κοινού που ήρθε στον λογαριασμό σας από μια χορηγούμενη ανάρτηση στο Instagram.

Η επί πληρωμή απήχηση είναι το αντίθετο της οργανικής απήχησης. Η επί πληρωμή απήχηση χρηστών αποτελείται από τις προβολές χρηστών που λάβατε μέσω μιας ανάρτησης με χορηγία ή επί πληρωμή. 

Μέσω αυτής της απήχησης στοχεύεται όμως σε ένα πιο συγκεκριμένο κοινό, δημογραφικό στοιχείο κτλ.

pexels prateek katyal 2694434

Και πάμε να μάθουμε το λεξικό για το Instagram που αφορά τα stories:

31. Stories

Τα stories είναι 24ωρες αναρτήσεις που εμφανίζονται σε αυτά τα κυκλάκια με την εικόνα προφίλ πάνω πάνω.

Οι ιστορίες μπορεί να είναι εικόνες ή βίντεο. ‘Εχουν 24ωρη διάρκεια και θα εξαφανιστούν μετά από 24 ώρες εκτός και αν αποθηκεύσετε τις ιστορίες σας ως highlights.

Τα Instagram Stories έχουν πολλές διαδραστικές λειτουργίες, όπως δημοσκοπήσεις(polls), ερωτήσεις, κουίζ κ.α και είναι σημαντικό εργαλείο αύξησης του engagement και κανάλι πωλήσεων.

Τα stories, καθώς δεν μένουν μόνιμα, μπορούν να έχουν πιο ελεύθερο περιεχόμενο αν και προτείνουμε να μην ξεφεύγει από το αντικείμενο του προφίλ σας. Παρόλα αυτά είναι απαραίτητο να βγάζουν προσωπικό στοιχείο, αμεσότητα, οικειότητα.

Διαβάστε και αυτό:18 φανταστικές εφαρμογές για τα Instagram stories!!!

32. Highlights

Οι ιστορίες Instagram αποθηκεύτηκαν στο προφίλ σας.

Βρίσκονται κάτω ακριβώς από το κουμπί “Ακολουθήστε” στο προφίλ σας. Αν και μπορείτε να αποθηκεύσετε οτιδήποτε θελήσετε εκεί, καλό είναι να είναι κάτι που δίνει πληροφορίες για εσάς, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, reviews και γενικά οτιδήποτε σχετικό με το αντικείμενο σας.

pexels cottonbro 5052877

33. Boomerang

Τα μπούμερανγκ που χρησιμοποιούνται συχνά στις ιστορίες του Instagram είναι σύντομα βίντεο με κίνηση μπρος-πισω. Μπορείτε να το βρείτε ως επιλογή όταν μπειτε για να δημιουργήσετε ένα story ή μπορείτε να κατεβάσετε κάποια εφαρμογή για τη δημιουργια boomerang.

34. Poll/Δημοσκόπηση

Το αυτοκόλλητο με το κλασικό “Ναι/Όχι” το οποίο μπορείτε να προσθέσετε στις ιστορίες σας.

Μπορείτε να δημιουργήσετε δημοσκοπήσεις στην ιστορία σας στο Instagram για να αλληλεπιδράσετε με τους θεατές. Είναι διασκεδαστικά και ευχάριστα για τους followers, ενώ είναι εξαιρετικό εργαλείο αύξησης της αλληλεπίδρασης μαζί τους.

leksiko gia to instagram, λεξικο για το instagram, ινσταγκραμ, reels,instagram engagement

35. Exits/ Αποχωρήσεις

Οι έξοδοι αναφέρονται στον αριθμό των ατόμων που έφυγαν από το Instagram Story σας χωρίς να το παρακολουθήσουν μέχρι το τέλος μεταβαίνοντας στην ιστορία του επόμενου ατόμου, επιστρέφοντας στην κύρια ροή ή κλείνοντας εντελώς το Instagram.

Μπορείτε να δείτε τις αποχωρήσεις στα στατιστικά της κάθε ιστορίας.

36. Superzoom

Μια λειτουργία Instagram Stories που μεγεθύνει και δημιουργεί ηχητικά εφέ.

Το Superzoom είναι ένας τρόπος να δημιουργήσετε διασκεδαστικές ιστορίες, οι οποίες φαίνεται να έχουν μεγάλη απήχηση στο κοινό. Μπορείτε να φτιάξετε  story με superzoom με τις επιλογες που σας δίνονται στη δημιουργία stories.

Λεξικό για το Instagram:

Πολλά και διάφορα:

37. Instagram Live

Με το Instagram Live, μπορείτε να μεταδώσετε ζωντανά ένα βίντεο και στη συνέχεια να το κατεβάσετε και να το αποθηκεύσετε στα βιντεο σας. Τα ζωντανά βίντεο είναι ένας καλός τρόπος για να συνδεθείτε με τους ακόλουθούς σας και να τους κρατάτε ενημερωμένους(Το engagement που λέγαμε).

38. Notifications/Ειδοποιήσεις

Ειδοποιήσεις που ανακοινώνουν νέα δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι ειδοποιήσεις σάς κρατούν ενήμερους σχετικά με τον αριθμό των likes και των σχολίων που έχουν λάβει οι αναρτήσεις σας, καθώς και αν κάποιος έχει αναφέρει το προφίλ σας σε ανάρτηση του. 

Είναι σημαντικό να βλέπετε τις ειδοποιήσεις και να απαντάτε γρήγορα σε μηνύματα και σχόλια καθώς αυτό αυξάνει την αλληλεπίδραση την οποία αγαπάει, είπαμε, ο αλγόριθμος.

39. IGTV

Μια υπηρεσία βίντεο όπου οι χρήστες μπορούν να ανεβάζουν βίντεο διάρκειας έως και μίας ώρας.

Το IGTV θεωρείται η απάντηση του Instagram στο YouTube. Μπορείτε να δείτε τα ΙGTV μέσα από το προφίλ ενός χρήστη στην επιλογή βίντεο.

Και κάτι σημαντικό…Τα ΙGTV τα αγαπάει επίσης ο αλγόριθμος

leksiko gia to instagram, λεξικο για το instagram, ινσταγκραμ, reels,instagram engagement

40.Reels

Μικρής διάρκειας βίντεο με μουσική.

Τα reels δημιουργήθηκαν ως αντίπαλο δέος του tik tok. Έχουν τρομερά μεγάλη απήχηση και το κοινό φαίνεται να τα λατρεύει όπως και ο αλγόριθμος του Instagram.

Με τα reels στην Ελλάδα η κατάσταση είναι όμως λιγάκι μπερδεμένη, αν ήταν σχέση θα ήταν It’ s complicated. Δυστυχώς στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά θέματα με τα πνευματικά δικαιώματα της μουσικής με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πλήρως τα reels.

Μπορούμε μεν, να δημιουργήσουμε reels τα οποία θα εμφανιστούν στη ροή αλλά δε θα εμφανίζονται στο προφίλ μας. Παρόλα αυτά εμείς μπορούμε να δούμε τα δικά μας. Αντίθετα στο εξωτερικό χρησιμοποιούνται κατά κόρον καθώς προωθούνται πολύ από τον αλγόριθμο.

41. Explore Page/Εξερεύνηση

Ένα τμήμα του Instagram που προτείνει αναρτήσεις για εσάς και το βρίσκετε στο κάτω μέρος της οθόνης πατώντας τον μεγεθυντικό φακό που βρίσκεται εκεί.

Προσφέρει μια συλλογή από φρέσκες αναρτήσεις για κάθε χρήστη με βάση τον τύπο των αναρτήσεων με τις οποίες αλληλεπιδράει.

 Από επιχειρηματική σκοπιά, η σελίδα Εξερεύνηση μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη — εάν οι αναρτήσεις σας έχουν γεωγραφικές ετικέτες και έχουν μεγάλη αλληλεπίδραση, ενδέχεται να εμφανίζονται σε αυτήν τη σελίδα για ορισμένους χρήστες, δίνοντάς σας μεγαλύτερη έκθεση.

42. IG – ΙGers

Το IG είναι απλώς μια συντομογραφία του Instagram και οι χρήστες του Instagram ονομάζονται IGers.

43. Regram/repost

Επαναδημοσίευση της ανάρτησης κάποιου άλλου.

Μπορείτε να κάνετε repost την ανάρτηση κάποιου, χρησιμοποιόντας κάποια από τις εφαρμογές repost υπάρχουν. Μην ξεχάσετε να ζητήσετε άδεια και να δώσετε τα εύσημα στον αρχικό χρήστη, όπως επιβάλλουν οι άγραφοι κανόνες του Instagram.

Λεξικό για το Instagram

44. Newsfeed/Feed/Ροή

Η αρχική σας οθόνη, όπου μπορείτε να δείτε αναρτήσεις από άτομα που ακολουθείτε. Ναι, εκεί που κάνετε το διαρκές scroll down μεχρι κάποια ανάρτηση να σας κεντρίσει το ενδιαφέρον!

Πατώντας στο εικονίδιο του σπιτιού στην κάτω αριστερή γωνία της εφαρμογής, θα μεταβείτε στη ροή, όπου θα εμφανίζονται νέες αναρτήσεις από τα άτομα που ακολουθείτε. Αυτή είναι η σελίδα που ανοίγει αυτόματα κάθε φορά που ανοίγετε την εφαρμογή.

45. Scroll Down

Το γνωστό κατέβασμα προς τα κάτω στη ροή ή σε κάποιο feed μέχρι να βρει κάποιος κάτι που τον ενδιαφέρει. Σύμφωνα με έρευνες μάλιστα έχουμε μόνο 2 δευτερόλεπτα(και ίσως είναι πολλά) για να κερδίσουμε το ενδιαφέρον ενός χρήστη με την ανάρτηση μας, καθώς το scroll down παραμονεύει!

Για να δούμε…

Και τώρα μετά το μάθημα, είστε έτοιμοι για να ανεβάσετε post και reels στο feed σας ώστε να σταματήσει κάποιος το scroll down και να κάνει like ώστε να αυξηθεί ντο engagement σας;

Εντάξει, ίσως να υπάρχουν κι άλλοι άγνωστοι όροι καθώς το λεξικό του Instagram έχει την ποικιλία του και μεγαλώνει συνέχεια! Επίσης δεν είναι δυνατόν να τα εξηγήσουμε και όλα, προσπαθήσαμε όσο γίνεται όμως, ώστε να γίνουν κατανοητά ακόμα και από τους αρχάριους του Instagram.

Αν έχετε οποιαδήποτε απορία μπορείτε να μας στείλετε μήνυμα και να μας ακολουθήστε στο Ιnstagram για να μαθαίνετε ότι νεότερο γύρω από αυτό!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ;

Απόκτησε εντελώς ΔΩΡΕΑΝ το e-book Instagram Marketing για επιχειρήσεις. Το μόνο που θέλουμε από εσένα είναι το email και το ονοματάκι σου. :)