fbpx

DS Digital Services

Wordpress SEO top 20 συμβουλές

Ένας από τους λόγους που έχετε επιλέξει το WordPress ως CMS(Content Management System) του δικτυακού σας τόπου ίσως είναι επειδή έχετε διαβάσει ότι είναι SEO friendly εξ αρχής. Στην πραγματικότητα, αν ελέγξετε τη λίστα λειτουργιών του WordPress στην αρχική σελίδα τους θα δείτε ότι είναι περήφανοι που η πλατφόρμα τους είναι φιλική προς το SEO:

Χαρακτηριστικά του WordPress

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι απλά το να ξεκινήσετε μια ιστοσελίδα στο WordPress είναι αρκετό για να κατατάσσεται στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης. Πρέπει να κατανοήσετε τις σωστές τακτικές SEO για να τις χρησιμοποιήσετε και να τις εφαρμόσετε. Τα καλά νέα είναι ότι το WordPress το κάνει εύκολο και διευκολύνει τους αρχάριους να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους από την Google.

Διαβάστε και αυτό:Το SEO έγινε απλό. Ένας οδηγός βήμα βήμα για την κατάταξη στη Google

Η πλατφόρμα έχει πολλά χαρακτηριστικά που τηρούν τις βέλτιστες πρακτικές SEO για να κάνουν τη ζωή σας πιο εύκολη. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να εστιάσετε τις προσπάθειές σας σε ενέργειες που κάνουν πραγματική διαφορά στην κατάταξή σας και την οργανική ορατότητα.

Σε αυτό το άρθρο, θα βρείτε τις κορυφαίες συμβουλές SEO για το WordPress που θα σας βοηθήσουν να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας και να απολαύσετε την επιτυχία του SEO. Αυτές οι συμβουλές και τα κόλπα ισχύουν για όσους από εσάς έχετε δική σας σελίδα WordPress.org και όχι την φιλοξενούμενη έκδοση του WordPress.com.

Πίνακας Περιεχομένων

Τι είναι το WordPress;

Το WordPress είναι το πιο δημοφιλές σύστημα διαχείρισης περιεχομένου στον κόσμο, το οποίο διαχειρίζεται το 43% του συνόλου του διαδικτύου(στοιχεία 2022). Αυτό χρησιμοποιούν πολλές από τις ιστοσελίδες που πιθανότατα βλέπετε κάθε μέρα, όπως το Spotify, TED και η Wall Street Journal. Ακόμα και οι Rolling Stones χρησιμοποιούν το WordPress για την επίσημη ιστοσελίδα τους. Εάν λειτουργεί για αυτούς τους παγκόσμιους γίγαντες, μπορείτε να καταλάβετε γιατί είναι top για πολλούς προγραμματιστές ιστοσελίδων.

Το WordPress ξεκίνησε ως μια πλατφόρμα blogging το 2003 αλλά γρήγορα μετατράπηκε σε μια ισχυρή και ευέλικτη λύση για τον σχεδιασμό ολόκληρων ιστοσελίδων και το 2020 χρησιμοποιείται και ως λύση ηλεκτρονικού εμπορίου.

βιβλίο για Instagram

Αλλά γιατί το WordPress έγινε τόσο δημοφιλές;

Θα λέγαμε ότι έγινε δημοφιλές επειδή:

  • Είναι απλό και εύκολο στη χρήση. Δεν χρειάζεται να είστε προγραμματιστής για να ξεκινήσετε μια ιστοσελίδα WordPress και είναι εξαιρετικά φιλικό προς το χρήστη, ακόμη και για αρχάριους.
  • Είναι ευέλικτο και προσαρμόσιμο. Με κυριολεκτικά χιλιάδες θέματα διαθέσιμα (συμπεριλαμβανομένων πολλών δωρεάν επιλογών), μπορείτε να προσαρμόσετε το WordPress στις ανάγκες σας. Παράλληλα μπορείτε να επεκτείνετε τη λειτουργικότητα του πυρήνα με ένα από τα περισσότερα από 55.000 διαθέσιμα πρόσθετα(plugins). Η πλατφόρμα μπορεί επίσης να φιλοξενήσει πλήρως προσαρμοσμένα θέματα, εάν είστε έμπειρος προγραμματιστής PHP, αν θέλετε να μάθετε τη γλώσσα ή αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε τις υπηρεσίες ενός επαγγελματία.
  • Υπάρχει μια εκπληκτική κοινότητα. Το WordPress είναι ανοικτού κώδικα και η κοινότητα πίσω από την πλατφόρμα είναι απλά εκπληκτική. Από τα φόρουμ υποστήριξης έως την εύκολη τεκμηρίωση, υπάρχει πάντα βοήθεια, όσο απλό ή περίπλοκο ζήτημα κι αν προκύψει.

Φυσικά, δεν είναι η σωστή πλατφόρμα για όλους. Υπάρχουν άλλες επιλογές CMS που μπορεί να ταιριάζουν καλύτερα στις ατομικές σας ανάγκες. Τα πιο κοινά μειονεκτήματα του WordPress συνήθως σχετίζονται με την ανάγκη συχνών ενημερώσεων, πιθανών τρωτών σημείων (αν δεν κρατάτε το site σας ενημερωμένο). Αλλά για τους περισσότερους, είναι μια εξαιρετικά ισχυρή πλατφόρμα και αυτή που σας δίνει επίσης σπουδαία θεμέλια για επιτυχία στο SEO.

Τι είναι το WordPress SEO;

Το WordPress από μόνο του δεν αντικαθιστά μια σταθερή στρατηγική SEO. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το CMS σάς εξοικονομεί χρόνο και σας βοηθά να ακολουθείτε τις βέλτιστες πρακτικές χωρίς εμπειρία. Πρέπει όμως να καταλάβετε ότι πρέπει να προσπαθήσετε για να ταξινομήσετε τον ιστότοπό σας στο Google.

Η επιλογή του CMS δεν υπαγορεύει αν μπορείτε ή όχι να εμφανιστείτε στο Google. Εκτός από την περίπτωση που η σελίδα σας πάσχει από εκτεταμένα τεχνικά ζητήματα που την εμποδίζουν από την ανίχνευση και την ευρετηρίαση. Δεν πρέπει να σκεφτείτε ότι το WordPress είναι ένα μαγικό όπλο χωρίς περαιτέρω προσπάθεια. Απαιτεί χρόνο και προσπάθεια. Το SEO μπορεί να γίνει εύκολα ‘πονοκέφαλος’, αλλά η ομορφιά του WordPress είναι ότι το καθιστά εύκολα προσβάσιμο σε όσους δεν είναι έμπειροι ή ακόμα και σε εκείνους που δεν θέλουν να ασχοληθούν με τεχνικά θέματα.

Το ότι χρησιμοποιείτε το WordPress δεν σημαίνει ότι η τακτική SEO θα αλλάξει. Πρέπει να δημιουργήσετε εξαιρετικό περιεχόμενο, να κερδίσετε εξαιρετικούς συνδέσμους και να διασφαλίσετε ότι ο ιστότοπός σας είναι καλά βελτιστοποιημένος και χωρίς τεχνικά προβλήματα που θα μπορούσαν να τον κρατάνε χαμηλά. Το WordPress σας βοηθά να φροντίσετε, εύκολα, πολλά από τα βασικά στοιχεία που βοηθούν το site σας να εμφανίζεται στις αναζητήσεις. Αυτά που θα βρείτε παρακάτω είναι συμβουλές και κόλπα που σας βοηθούν να εφαρμόσετε το καλύτερο WordPress SEO.

Ξεκινώντας: Τα βασικά του WordPress SEO

Πριν μάθετε πώς μπορείτε να βελτιστοποιήσετε σωστά την WordPress σελίδα σας και να αρχίσετε να αυξάνετε την οργανική σας κίνηση, υπάρχουν μερικά βασικά στοιχεία που πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε καλύψει για να είστε σίγουροι ότι εργάζεστε με μια σταθερή σελίδα.

1. Επιλέξτε έναν αξιόπιστο πάροχο φιλοξενίας

Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι φιλοξενείτε τον ιστότοπό σας με έναν αξιόπιστο πάροχο. Η ταχύτητα της σελίδας, το uptime και η ασφάλεια είναι οι βασικοί λόγοι για να σκεφτείτε προσεκτικά το ποιον θα χρησιμοποιήσετε ως ‘οικοδεσπότη’.

Η ταχύτητα του ιστότοπου έχει άμεση επίπτωση στην απόδοση του ιστότοπού σας στο WordPress. Το ίδιο και οι ανεπάρκειες, ευπάθειες uptime και ασφάλειας μπορούν να οδηγήσουν σε προβλήματα ποιότητας. Μην μπείτε στον πειρασμό να πάτε για τη φθηνότερη επιλογή, καθώς είναι πιθανότερο να υποφέρετε από προβλήματα επιδόσεων.

Δεν θέλουμε να προβάλλουμε ούτε να κάνουμε διαφήμιση σε κάποια εταιρεία hosting. Θα πούμε μόνο να κάνετε μια καλή έρευνα πριν επιλέξετε.

2. Εγκαταστήστε ένα φιλικό προς το SEO θέμα

Όταν εγκαταστήσετε για πρώτη φορά το WordPress, θα δείτε σίγουρα το θέμα της πλατφόρμας ‘Twenty Twenty-two’. Ωστόσο, οι πιθανότητες είναι ότι αυτό δεν είναι το θέμα που θα θελήσετε να χρησιμοποιήσετε για την σελίδα σας.

Υπάρχουν κυριολεκτικά χιλιάδες ελεύθερα θέματα διαθέσιμα και πολλά άλλα premium. Θα πρέπει να επιλέξετε προσεκτικά, γιατί μπορεί να καταλήξετε να χρησιμοποιείτε ένα που δεν είναι φιλικό προς το SEO.

Ενώ πολλά θέματα υποστηρίζουν ότι είναι φιλικά προς το SEO, δεν είναι ασυνήθιστο τα θέματα να συνοδεύονται από δέσμες ενεργειών και plugins που δεν θα χρησιμοποιήσετε. Αυτό θα επιβραδύνει την απόδοση της σελίδας σας. Πριν εγκαταστήσετε ένα θέμα, εκτελέστε το demo του μέσω του εργαλείου web.dev της Google για να πάρετε πληροφορίες για τις επιδόσεις και για θέματα SEO.

Έλεγχος SEO friendly θέματος με το webdev της google

Αυτό θα πρέπει τουλάχιστον να σας δώσει την πεποίθηση ότι επιλέγετε ένα θέμα που δεν πρόκειται να σας πάει πίσω στο θέμα του SEO.

3. Εγκαταστήστε ένα δωρεάν WordPress SEO Plugin

Πριν ξεκινήσετε τη βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας, πρέπει να εγκαταστήσετε ένα plugin SEO. Ευτυχώς, υπάρχουν βασικά plugin που είναι δωρεάν για εγκατάσταση:

Για τους σκοπούς αυτού του άρθρου, θα χρησιμοποιήσουμε το Yoast, αλλά ρίξτε μια ματιά στα καλύτερα plug-ins του WordPress για SEO. Δείτε τις δωρεάν και τις επί πληρωμή επιλογές.

Σημείωση: Ένα plugin δεν θα κάνει το SEO για εσάς. Απλώς σας διευκολύνει να το κάνετε και να ακολουθήσετε τις βέλτιστες πρακτικές.

SEO πρόσθετο για WordPress Yoast SEO

Μόλις εγκατασταθεί, θα πρέπει να ενεργοποιήσετε το πρόσθετο. Θα εγκαταστήσουμε κι άλλα πρόσθετα καθώς θα δουλεύουμε τις κορυφαίες συμβουλές μας στο WordPress SEO.

4. Ορίστε τον προτιμώμενο τομέα σας

Το να επιλέξετε τον προτιμώμενο τομέα σας ως https://domain.com ή https://www.domain.com, δεν θα έχει αντίκτυπο στο SEO σας. Πρέπει όμως να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι προσβάσιμος μόνο σε ένα από αυτά, καθώς αυτά θεωρούνται από την Google ως διαφορετικές διευθύνσεις URL. Το κάνετε εύκολα πηγαίνοντας στις Ρυθμίσεις> Γενικά. Εδώ μπορείτε να επιλέξετε τον προτιμώμενο τομέα σας:

Επιλογή προτεινόμενου domain

Η άλλη έκδοση τομέα θα μεταφερθεί στον προτιμώμενο τομέα σας. Εάν ξεκινάτε μία νέα σελίδα, μπορείτε να επιλέξετε όποια επιλογή σας βολεύει, αλλά εάν αντικαθιστάτε μία υπάρχουσα σελίδα, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε την ίδια έκδοση που χρησιμοποιήσατε πριν.

Σημείωση: Βεβαιωθείτε ότι έχετε ένα πιστοποιητικό SSL εγκατεστημένο και η σελίδα σας είναι HTTPS.  Να υπάρχει δηλαδή εκείνο το λουκετάκι μπροστά από το url του ιστότοπου. Εάν δεν έχετε εγκαταστήσει ένα πιστοποιητικό, μιλήστε με τον πάροχο φιλοξενίας ή τον σχεδιαστή της σελίδας σας. Ρίξτε μια ματιά στην δωρεάν λύση SSL Let’s Encrypt.

Αυτό δίνει στη Google(αλλά και στους χρήστες) να καταλάβουν ότι ο ιστότοπος σας είναι ασφαλής άρα δίνει και καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

5. Ελέγξτε τις ρυθμίσεις ορατότητας της σελίδας σας

Το WordPress σάς δίνει τη δυνατότητα να «απαγορεύεται σε μηχανές αναζήτησης την ευρετηρίαση του ιστότοπου». Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι δεν θα εμφανίζεται στην Google και τις άλλες μηχανές αναζήτησης. Χρησιμοποιείται συνήθως από τους προγραμματιστές, όσο μία ιστοσελίδα είναι σε κατασκευή και το περιεχόμενο δεν είναι πλήρες.

Είναι πολύ πιο συνηθισμένο φαινόμενο από όσο φαντάζεστε αυτή η ρύθμιση να μένει ενεργή όταν η σελίδα δημοσιεύεται. Ελέγξετε τις ρυθμίσεις ορατότητας της σελίδας σας πηγαίνοντας: Ρυθμίσεις> Ανάγνωση.

Θα δείτε ένα πλαίσιο ελέγχου στο κάτω μέρος της σελίδας:

Έλεγχος ορατότητας σελίδας

Εάν το πλαίσιο αυτό είναι επιλεγμένο, θα πρέπει να το από-τσεκάρετε.

6. Ενεργοποιήστε τους SEO μόνιμους συνδέσμους

Το WordPress σας δίνει διάφορες επιλογές για τον τρόπο δομής των διευθύνσεων URL και πρέπει να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε την πιο φιλική προς το SEO επιλογή.

Από προεπιλογή, το WordPress χρησιμοποιεί διευθύνσεις URL όπως αυτή: https: //domain.com/? P = 123. Αυτές οι διευθύνσεις URL δεν είναι φιλικές προς τις μηχανές αναζήτησης. Ευτυχώς, μπορείτε να επιλέξετε μια προσαρμοσμένη δομή διευθύνσεων URL πηγαίνοντας: Ρυθμίσεις> Μόνιμοι σύνδεσμοι.

Για τους περισσότερους ιστότοπους, θα θελήσετε να επιλέξετε το “Όνομα άρθρου” για τους μόνιμους συνδέσμους σας.

Μόνιμοι σύνδεσμοι στο WordPress

7. Επαληθεύστε την σελίδα σας στην Κονσόλα αναζήτησης Google και υποβάλετε τον χάρτη XML

Αν δεν το έχετε κάνει ήδη, θα πρέπει να επαληθεύσετε τον ιστότοπό σας με την Κονσόλα αναζήτησης Google.

Μεταβείτε στο plugin Yoast: SEO> Γενικά> Εργαλεία για Webmasters.

Στη συνέχεια, καταχωρίστε τα περιεχόμενα της ετικέτας HTML στο πλαίσιο “Κωδικός επαλήθευσης Google”:

Wordpress SEO και Google Search Console

Μόλις επαληθεύσετε τον ιστότοπό σας, θα πρέπει να υποβάλετε τον χάρτη ιστοτόπου XML. ανατρέχοντας στην καρτέλα “Χάρτες ιστοτόπου”. (Το Yoast παράγει έναν χάρτη ιστοτόπου XML από προεπιλογή – ελέγξτε domain.com/sitemap.xml)

Καταχώρηση sitemap στο Google Search Console

Στη συνέχεια, μπορείτε να υποβάλετε την τοποθεσία του sitemap σας (sitemap.xml) στην Κονσόλα αναζήτησης της Google:

Wordpress SEO προσθήκη sitemap

Συμβουλές WordPress SEO : Βελτιστοποίηση Σελίδων & Δημοσιεύσεων

Μόλις εφαρμόσετε τα βασικά του SEO για το WordPress, είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε τη βελτιστοποίηση της σελίδας σας και να δουλέψετε για πράγματα που θα κάνουν μια πραγματική διαφορά στον τρόπο κατάταξης σας.

Πρώτον, πρέπει να εξετάσουμε πώς να προσεγγίσετε το SEO κατά τη βελτιστοποίηση των σελίδων και των δημοσιεύσεων. Εδώ θα μοιραστούμε μερικές προχωρημένες συμβουλές και τακτικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να πάτε την σελίδα σας στο επόμενο επίπεδο.

8. Διεξαγωγή έρευνας λέξεων-κλειδιών

Χωρίς έρευνα για λέξεις κλειδιά, δεν πρόκειται να μάθετε για ποιους όρους αναζήτησης πρέπει να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο της σελίδας σας. Στην πραγματικότητα, η έρευνα για λέξεις κλειδιά πρέπει να είναι το πρώτο πράγμα κάθε στρατηγικής SEO. Η έρευνα αυτή θα χρησιμοποιηθεί για το σχεδιασμό του περιεχομένου του ιστότοπού σας και τη βελτιστοποίηση της σελίδας.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο όπως το Google Keyword Planner ή το SEMRush.

SEMRush για έρευνα λέξεων κλειδιών για το SEO

Είτε αρχίζετε το SEO στην σελίδα σας από το μηδέν είτε δημιουργείτε νέο περιεχόμενο, το να γνωρίζετε τις λέξεις-κλειδιά που προσπαθείτε να κατατάξετε τη σελίδα σας είναι απαραίτητο.

9. Δημιουργήστε εξαιρετικό περιεχόμενο με το Yoast SEO

Πριν ξεκινήσετε τη δημιουργία ή τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου στην σελίδα σας, εγκαταστήστε το plugin Yoast SEO αν δεν το έχετε κάνει ήδη . Καθώς γράφετε (ή αναθεωρείτε) περιεχόμενο, το plug-in θα σας βοηθήσει να βεβαιωθείτε ότι είναι γραμμένο με τρόπο φιλικό προς το SEO και θα σας δώσει συστάσεις και ανάλυση για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.

Φιλικό περιεχόμενο SEO με το Yoast Plugin

Απλώς πληκτρολογήστε τη λέξη-κλειδί στόχευσης και θα δείτε μια λίστα προτάσεων για τη βελτίωση του περιεχομένου της σελίδας σας:

Ανάλυση SEO από το Yoast SEO

Ίσως είναι αυτονόητο, αλλά αν θέλετε να κατατάξετε την WordPress σελίδα σας στην κορυφή της Google , πρέπει να βεβαιωθείτε ότι δημιουργείτε εξαιρετικό περιεχόμενο. To Yoast SEO θα σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας είναι βελτιστοποιημένο και δομημένο με τρόπο φιλικό προς τον μηχανισμό αναζήτησης.

Μελέτη περιεχομένου που κατατάσσεται

Είναι σημαντικό να αφιερώσετε λίγο χρόνο στην ανάλυση του περιεχομένου που ήδη κατατάσσεται για τους όρους που προσπαθείτε να στοχεύσετε. Δηλαδή ποια αποτελέσματα εμφανίζονται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Χωρίς να καταλάβετε γιατί είναι ήδη στην κατάταξη, θα αρχίσετε να δημιουργείτε περιεχόμενο στα τυφλά – όμως γιατί να δημιουργήσετε περιεχόμενο που δεν θα λειτουργήσει;

10. Ορίστε προσαρμοσμένες διευθύνσεις URL για Σελίδες και Δημοσιεύσεις

Από προεπιλογή, το WordPress χρησιμοποιεί τον τίτλο της σελίδας σας για τη δημιουργία της διεύθυνσης URL. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να καταλήξουν να είναι μεγάλα και μερικές φορές να περικοπούν στα SERP (σελίδα αποτελεσμάτων μηχανής αναζήτησης.)

Ας υποθέσουμε ότι έχετε ξεκινήσει ένα κομμάτι περιεχομένου με τίτλο ‘WordPress SEO: 20 συμβουλές για να βελτιώσετε την κατάταξή σας’ Ανάλογα με τον τρόπο που ορίζετε τους μονίμους συνδέσμους σας, πιθανότατα θα καταλήξετε με μια διεύθυνση URL https://domain.com/ wordpress-SEO:-20-συμβουλές-για-να-βελτιώσετε-την-κατάταξή σας.

Προεπιλεγμένος μόνιμος σύνδεσμος WordPress

Ωστόσο, γνωρίζετε ότι η κύρια λέξη-κλειδί που στοχεύετε με το περιεχόμενο είναι “WordPress SEO”. Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να επιλέξετε να αντικαταστήσετε την προεπιλεγμένη διεύθυνση URL και να επιλέξετε μια προσαρμοσμένη για τη σελίδα.

Απλά κάντε κλικ στο κουμπί “επεξεργασία” και μπορείτε να εισάγετε την προτιμώμενη διεύθυνση URL σας.

Προσαρμοσμένος SEO friendly μόνιμος σύνδεσμος

11. Χρησιμοποιήστε SEO friendly τίτλους

Εκτός από τη δημιουργία της προεπιλεγμένης διεύθυνσης URL της σελίδας, ο τίτλος της σελίδας ορίζει επίσης την επικεφαλίδα H1. Δεν γνωρίζετε τι είναι αυτό;

Η επικεφαλίδα H1 μιας σελίδας είναι ένας τρόπος να δοθεί περιεχόμενο σχετικά με το τι αφορά η σελίδα για τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης. Σκεφτείτε το σαν τον τίτλο ενός βιβλίου.

Οι βέλτιστες πρακτικές απαιτούν συνήθως τη χρήση μιας επικεφαλίδας H1 (τίτλος της σελίδας), αλλά θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιήσετε τις επικεφαλίδες H2 – H6. Αυτές δίνουν δομή στο περιεχόμενό σας, διαχωρίζουν το κείμενο και διευκολύνουν την ανάγνωση.

Εάν το H1 είναι ο τίτλος του βιβλίου, το H2 είναι τα κεφάλαια, με τις επόμενες ετικέτες να λειτουργούν ως υπό-τίτλοι. Οι επικεφαλίδες σελίδων είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να συμπεριλάβετε την κύρια λέξη-κλειδί και τις παραλλαγές της. Φυσικά μην υπερβάλλετε και ποτέ μην συμπεριλάβετε μια λέξη-κλειδί κάπου που δεν ταιριάζει.

Μπορείτε να προσθέσετε ετικέτες H2 – H6 στο περιεχόμενό σας κάνοντας κλικ σε ένα μπλοκ, επιλέγοντας το στυλ ως «Επικεφαλίδα» και επιλέγοντας τον τύπο:

Επικεφαλίδες για καλύτερη δομή κειμένου

12. Μοναδικές ετικέτες τίτλου και μετά-περιγραφές

Η ετικέτα τίτλου της σελίδας σας, λέει στους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης τι είναι η σελίδα σας.Θεωρείται συνήθως ως ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης. Είναι ο σύνδεσμος που δίνει δυνατότητα κλικ στα αποτελέσματα της αναζήτησης Google.

Το Yoast ορίζει αυτόματα την ετικέτα τίτλου της σελίδας σας χρησιμοποιώντας την επικεφαλίδα της σελίδας σας, αλλά έχετε επίσης τη δυνατότητα να αντικαταστήσετε αυτό το κείμενο για να το βελτιώσετε. Μπορείτε να εργαστείτε με παραλλαγές λέξεων-κλειδιών που ενδέχεται να μην συμπεριλάβατε στην επικεφαλίδα της σελίδας σας:

Τίτλος SEO στο Yoast SEO plugin για το WordPress

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μεταβλητές, να προσθέσετε προσαρμοσμένο κείμενο ως ετικέτα τίτλου ή να χρησιμοποιήσετε ένα μείγμα και των δύο. Θεωρείται ότι ξαναγράφεται την ετικέτα τίτλου σας για να συμπεριλάβετε παραλλαγές που καθορίζουν την τοποθεσία. Χρησιμοποιήστε την έρευνα λέξεων-κλειδιών για να κάνετε καλύτερη την ετικέτας τίτλου κάθε σελίδας.

Οι μετά-περιγραφές δεν είναι πλέον άμεσος παράγοντας κατάταξης. Επηρεάζουν έμμεσα την οργανική απόδοση του ιστότοπού σας λόγω του CTR (ποσοστού κλικ). Αξίζει να αφιερώσετε χρόνο για να γράψετε δελεαστικές περιγραφές (αυτές μπορούν να είναι οποιουδήποτε μήκους αλλά συνήθως κόβονται μετά από περίπου 160 χαρακτήρες). Μπορείτε να προσθέσετε τις μετά-περιγραφές στην ίδια ενότητα με τις ετικέτες τίτλου στο πεδίο του Yoast SEO:

13. Χρησιμοποιήστε εσωτερικούς συνδέσμους

Πρέπει να χρησιμοποιήσετε εσωτερική σύνδεση στο περιεχόμενό σας για να βοηθήσετε στη δημιουργία τοπικής συνάφειας μεταξύ διαφορετικών σελίδων στον ιστότοπό σας.

Η προσθήκη εσωτερικών συνδέσεων σε άλλες σελίδες στο WordPress είναι πολύ απλή. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να επισημάνετε το κείμενο που θέλετε να συνδέσετε και να κάνετε κλικ στο κουμπί “Σύνδεσμος” στη γραμμή εργαλείων. Αυτό θα σας επιτρέψει να επικολλήσετε μια διεύθυνση URL ή να αναζητήσετε σελίδες.

Δημιουργία συνδέσμου

14. Χρησιμοποιήστε βελτιστοποιημένα ονόματα αρχείων για τις εικόνες

Θα πρέπει να χρησιμοποιείτε εικόνες και πολυμέσα στο περιεχόμενό σας. Μελέτη της Backlinko βρήκε μια συσχέτιση μεταξύ της χρήσης τουλάχιστον μιας εικόνας σε μια σελίδα και την κατάταξη.

Περιεχόμενο με τουλάχιστον μια εικόνα

Είναι πάρα πολύ εύκολο να ανεβάσετε απλά ένα στιγμιότυπο οθόνης ή μια εικόνα με ένα άχρηστο όνομα αρχείου. Δεν είναι κάτι που δίνουμε προσοχή, αλλά πρέπει.

Πριν μεταφορτώσετε μια εικόνα στη βιβλιοθήκη πολυμέσων του WordPress, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε βελτιστοποιημένα ονόματα αρχείων – αυτό βοηθά να δώσετε περαιτέρω περιεχόμενο σε μια σελίδα. Αντί για /image123.jpg για μια εικόνα ενός μεγάλου σκύλου, χρησιμοποιήστε /large-dog.jpg. Είναι απλό!

Σημείωση: Βεβαιωθείτε ότι το όνομα του αρχείου της εικόνας αντικατοπτρίζει αυτό που εμφανίζει.

15. Προσθέστε Εναλλακτικό κείμενο στις εικόνες

Όταν χρησιμοποιείτε εικόνες στο περιεχόμενό σας, βεβαιωθείτε ότι προσθέτετε εναλλακτικό κείμενο σε κάθε μία από αυτές. Το εναλλακτικό κείμενο πρώτα από όλα είναι μια αρχή της προσβασιμότητας για να βοηθήσει τους χρήστες με προβλήματα όρασης με τις συσκευές ανάγνωσης οθόνης. Ταυτόχρονα όμως βοηθάει στο να δοθεί και μια περιγραφή των εικόνων στις μηχανές αναζήτησης.

Βεβαιωθείτε ότι τα εναλλακτικά κείμενα σας αντικατοπτρίζουν μια σαφή περιγραφή του τι δείχνει η εικόνα. Μπορείτε να προσθέσετε εναλλακτικό κείμενο σε οποιαδήποτε εικόνα μέσα στο WordPress στην ενότητα “Ρυθμίσεις εικόνας” του μενού:

Εναλλακτικό κείμενο εικόνας

Σκεφτείτε προσεκτικά για το πώς γράφετε το εναλλακτικό σας κείμενο.

Συμβουλές για προχωρημένους: Ανεβάστε την απόδοση της ιστοσελίδας σας

Αν ακολουθήσετε τις παραπάνω συμβουλές, θα διαπιστώσετε ότι μπορείτε να μάθετε τα βασικά του WordPress SEO αρκετά γρήγορα. Σκεφτείτε αυτά τα βήματα ως λίστα ελέγχου για κάθε σελίδα και ανάρτηση που δημιουργείτε.

Αλλά τι γίνεται με άλλα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την απόδοση του ιστότοπού σας και να τον βοηθήσετε να κατατάσσεται πάνω από τους ανταγωνιστές σας; Εδώ είναι μια σειρά από προηγμένες τακτικές WordPress SEO που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.

16. Εγκαταστήστε ένα πρόσθετο προσωρινής μνήμης για να βελτιώσετε την ταχύτητα της σελίδας

Το WordPress προσφέρει αναμφίβολα ισχυρή απόδοση σχεδόν όπως είναι. Υπάρχουν όμως βελτιώσεις στην ταχύτητα της σελίδας που μπορούν να κάνουν σχεδόν όλοι. Έχετε στο μυαλό σας ότι η ταχύτητα ενός ιστότοπου είναι ένας ισχυρός παράγοντας κατάταξης.

Υπάρχουν πολλές τεχνικές για τη βελτίωση της ταχύτητας της σελίδας σας. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους είναι να την αυξήσετε χρησιμοποιώντας ένα plugin προσωρινής αποθήκευσης(cache), για να αποθηκεύετε προσωρινά τις αναρτήσεις και τις σελίδες σας ως στατικά αρχεία. Αυτά τα στατικά αρχεία προσφέρονται στους χρήστες σας, αντί να παράγονται δυναμικά κάθε φορά και μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την απόδοση.

Το WordPress συνιστά τη χρήση είτε των W3 Total CacheWP Super Cache, ή του Cache Enabler.

17. Βελτιστοποιήστε τις εικόνες

Ένας άλλος αποδεδειγμένος τρόπος για να βελτιώσετε την ταχύτητα και την απόδοση του ιστότοπού σας είναι να βελτιστοποιήσετε τις εικόνες σας, καθώς αυτά είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα πράγματα που συμβάλλουν στη μείωση της ταχύτητας.

Εάν χρησιμοποιείτε πολλές εικόνες και πολυμέσα μέσα στο περιεχόμενό σας, το μέγεθος της σελίδας μπορεί να αυξηθεί αισθητά, αλλά αυτό συμβαίνει συχνά επειδή οι εικόνες δεν είναι σωστά βελτιστοποιημένες. Ένα συνηθισμένο ζήτημα είναι οι εικόνες που χρησιμοποιείτε να είναι πολύ μεγαλύτερο μέγεθος από το μέγεθος που στην πραγματικότητα εμφανίζονται – αυτό είναι ένα σημάδι ότι η εικόνα δεν έχει βελτιστοποιηθεί.

18.Noindex Tag σε σελίδες & άλλο περιεχόμενο χαμηλής αξίας

Το WordPress χρησιμοποιεί διάφορους τρόπους ταξινόμησης σελίδων, συμπεριλαμβανομένων των κατηγοριών και των ετικετών. Οι κατηγορίες εξυπηρετούν έναν σοβαρό σκοπό, ειδικά όταν ομαλοποιείτε περιεχόμενο:

Παράδειγμα: Ξεκινήσατε μια συλλογή συνταγών και θέλετε να χρησιμοποιήσετε κατηγορίες για διαφορετικές κουζίνες.

Οι ετικέτες είναι μικρότερες και συνήθως επικεντρώνονται σε συγκεκριμένα θέματα.

Παράδειγμα: Ετικέτες μίας συνταγής: παρμεζάνα, ζυμαρικά και βούτυρο.

Οι ετικέτες σπάνια είναι χρήσιμες σε χρήστες που δεν βρίσκονται ήδη στην σελίδα σας. Από τη σκοπιά του SEO, αυτές οι σελίδες προσφέρουν σπάνια κάτι πολύτιμο και συνήθως δεν θέλετε αυτές οι σελίδες να ευρετηριαστούν και να στείλετε επισκεψιμότητα από το Google (η ποιότητα της κυκλοφορίας είναι χαμηλή).

Το ίδιο ισχύει και για άλλες μορφές περιεχομένου που χρησιμοποιεί το WordPress. Συνήθως, δεν θέλετε αυτά να είναι ευρετηριασμένα από την Google, και μπορείτε να προσθέσετε ετικέτες ‘noindex’ απευθείας στο Yoast.

Πάτε: SEO> Εμφάνιση αναζήτησης> Ταξινόμηση

Εδώ μπορείτε να επιλέξετε αν θέλετε ή όχι να εμφανίζεται ο τύπος ταξινόμησης στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ρύθμιση noindex σε ετικέτες στο Yoast

Βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει “όχι” για τυχόν ταξινομήσεις, τύπους περιεχομένου ή αρχεία (που βρίσκονται σε άλλη καρτέλα), τα οποία δεν θέλετε να εμφανίζει η Google.

19. Επισημάνετε τις σελίδες σας με το Schema

Η σήμανση Sechema μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις προσπάθειές σας στο SEO προσθέτοντας συμφραζόμενα στο περιεχόμενο και τα δεδομένα σας. Βοηθά την Google να κατανοήσει το περιεχόμενό σας, να το παρουσιάσει με διαφορετικούς και χρήσιμους τρόπους, γεγονός που ενισχύει την εμπειρία ενός ερευνητή.

Για να το πούμε πιο απλά, προσθέτοντας το στις σελίδες σας, γίνετε πιο πιθανό όχι μόνο να ανεβεί ψηλότερα η σελίδα, αλλά και να λάβει κλικ όταν εμφανίζεται.

Ευτυχώς, από το Yoast 11.0, δημιουργείται ένα πλήρες δομημένο γράφημα δεδομένων για κάθε ανάρτηση ή σελίδα στον ιστότοπό σας, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες θα θέλετε να επισημάνετε συγκεκριμένα μπλοκ μέσα στο WordPress. Μπορείτε να το κάνετε αυτό όταν δημιουργείτε ένα νέο μπλοκ επιλέγοντας ‘Yoast Structured Data Block’.

20. Χρησιμοποιήστε τις ημερομηνίες “Τελευταία ενημέρωση”

Θα πρέπει να ενημερώνετε τακτικά το περιεχόμενό σας για να βεβαιωθείτε ότι είναι πάντα ενημερωμένο και σχετικό. Συχνά τίθεται το ερώτημα εάν πρέπει να αλλάξετε την αρχική ημερομηνία δημοσίευσης των σελίδων και των αναρτήσεων, ή να αφαιρέσετε τις ημερομηνίες ή κάτι άλλο.

Μια πρόταση είναι να χρησιμοποιήσετε το “Τελευταία ενημέρωση” ή το “Ενημερώθηκε στις” για την εμφάνιση στους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης, πότε το περιεχόμενό σας ενημερώθηκε για τελευταία φορά. Έτσι αποκτάτε την εμπιστοσύνη ότι οι πληροφορίες είναι σχετικές αυτήν τη στιγμή. Ευτυχώς, μπορείτε εύκολα να προσθέσετε τις τελευταίες τροποποιημένες / ενημερωμένες πληροφορίες στις σελίδες και τις δημοσιεύσεις σας στο WordPress χρησιμοποιώντας το plugin WP Last Modified Info.

Καιρός για SEO

Δεν διαφωνούμε στο ότι το WordPress είναι ένα από τα πιο φιλικά προς το SEO CMS ‘που υπάρχουν. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους είναι τόσο δημοφιλές. Όχι μόνο είναι φιλικό προς το χρήστη, αλλά είναι εύκολο να εφαρμοστεί μια ολόκληρη σειρά από τακτικές SEO χρησιμοποιώντας μόνο ένα μικρό αριθμό φανταστικών plugins.

Εάν χρησιμοποιείτε το WordPress, έχετε κάνει μια καλή επιλογή. Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα, βάζετε τον εαυτό σας σε μια εξαιρετική θέση να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές σας.

Αν θέλετε επαγγελματικό SEO που θα απογειώσει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ή την σελίδα της επιχείρησης σας, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε με την DS Digital Services.

Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;

Διαβάστε και αυτό:Blog: 12 λόγοι γιατί να το εντάξεις άμεσα στο site σου!

Αν βρήκατε το άρθρο μας χρήσιμο, μοιραστείτε το στα social media. Δεν θα σας πάρει ούτε 1 λεπτό. Ακολουθήστε μας σε Facebook και Instagram για να μαθαίνετε πρώτοι ότι νεότερο.

Business & Marketing Μάθημα

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online