Πρέπει να προσλάβω ένα social media agency για την παρουσία της επιχείρησης μου;
Χρειάζομαι ένα social media agency; Αυτή είναι μια ερώτηση που ακούμε συχνά, καθώς τα social media είναι ένα από τα είδη μάρκετινγκ που πολλές επιχειρήσεις πιστεύουν ότι είναι ευκολότερο να το κάνουν μόνες, από το να το δώσουν σε ένα γραφείο.
Τα επιχειρήματα γι αυτό είναι πολλά. Το πιο σύνηθες είναι ότι “ο καθένας μπορεί να ανεβάζει post και φωτογραφίες, σωστά;“.
Σε ένα βαθμό αυτό είναι απολύτως αληθές. Σήμερα, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ένα προσωπικό προφίλ Facebook, Twitter και Instagram. Η διαφορά από έναν επιχειρηματικό λογαριασμό δεν είναι μεγάλη, οπότε από αυτή την άποψη, ναι, όλοι μπορούν να κάνουν social.
Το ερώτημα που πρέπει να θέσετε όμως είναι “να το κάνουμε μόνοι μας;”.
Όταν πρόκειται για διαδικασίες όπως SEO και PPC, οι περισσότεροι δεν διστάζουν να τα δώσουν σε ένα γραφείο. Γιατί; Γιατί τους είναι άγνωστα και φαίνονται αρκετά δύσκολα. (Έχετε ελέγξει ποτέ τον πηγαίο κώδικα ενός ιστότοπου; Κάντε δεξί κλικ σε αυτή τη σελίδα και επιλέξτε “προβολή προέλευσης σελίδας” για να δείτε τι εννοώ. Τρομακτικό δεν φαίνεται;
Θα παρομοίαζα τα social media με το να κάνεις επισκευές μόνος σου. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα προσπαθούσαν να κάνουν τα υδραυλικά ή τα ηλεκτρικά. Δεν είναι κάτι που έχουν κάνει ποτέ πριν, ωστόσο λίγο πολύ κάποιος θα έχει προσπαθήσει να βάψει ένα δωμάτιο (και ίσως να έκανε και καλούτσικη δουλειά). Συνήθως όμως υπάρχει μεγάλη διαφορά όταν το κάνει ένας επαγγελματίας.
Τελικά η απόφαση πιθανόν να βασιστεί σε δύο παράγοντες: Κόστος / αξία και πόροι. Για να πάρετε μια απόφαση μεταξύ του social media agency και του να διαχειρίζεστε μόνοι σας τα social media της επιχείρησης σας κάντε μερικές ερωτήσεις στον εαυτό σας.
1. Γνωρίζετε τον πραγματικό αντίκτυπο των social media στην επιχείρησή σας;
Γνωρίζετε τη διαφορά μεταξύ του τρόπου παρακολούθησης των επισκεπτών από το Facebook και το Google Analytics; Ή τι είναι view-through conversion; Εάν δεν είστε βέβαιοι, τότε ίσως να χρειάζεστε κάποια επιπλέον βοήθεια για να κατανοήσετε σωστά την επίδραση των κοινωνικών μέσων στην επιχείρησή σας.
Παρόλο που δεν μπορείτε να δείτε άμεσες μετατροπές μέσω του Facebook ή του Twitter, αυτά τα κανάλια έχουν ένα αόρατο αντίκτυπο στις πωλήσεις σας. Αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών.
Μπορεί να σας ενδιαφέρει: Τι είναι το Instagram coaching;
2.Μπορείτε να μην επενδύσετε στα social media;
Σε ορισμένες περιπτώσεις, θα συστήσουμε σε έναν πελάτη ότι είναι πιθανό να έχει πολύ μικρή απόδοση στα social media αν δεν επενδύσει χρόνο. Ωστόσο αυτό είναι αρκετά σπάνιο. Ακόμα κι αν πιστεύετε ότι η επιχείρησή σας δεν χρειάζεται παρουσία στα social media, είναι πολύ πιθανό οι πελάτες σας να περιμένουν ότι θα έχετε κάποια ενεργή παρουσία. Άλλωστε αυτό συστήνουν και οι τάσεις της εποχής.
Στην πραγματικότητα πολλοί περιμένουν ακόμα και ο λογιστής τους να έχει παρουσία στο LinkedIn ή το Twitter. Ίσως γιατί αυτό δημιουργεί την αίσθηση ότι θα είναι ενημερωμένος για τις τελευταίες εξελίξεις και ‘μέσα στα πράγματα’.
Επίσης, ακόμα και αν υπάρχει ηλεκτρονική παρουσία στα social media, τα ενημερώνετε τακτικά; Αν π.χ δεν ενημερώνετε ενεργά τη ροή σας στο Facebook ή το Instagram, φαίνεται σα να μην βρίσκεται σε λειτουργία και αυτό δε θα αρέσει και πολύ στο κοινό σας.
Μπορείτε να μην επενδύσετε στα social media αλλά αν το κάνετε θα είστε μέσα στα πράγματα;
3.Υπάρχουν εσωτερικοί πόροι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε;
Εάν είστε μια επιχείρηση που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα social media για πωλήσεις, επισκεψιμότητα στο site ή άλλες βασικές μετρήσεις, τότε είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι έχετε μια ομάδα σχεδιαστών και μάρκετερς, οι οποίοι βρίσκονται στην κορυφή των τελευταίων τάσεων και είναι σε θέση να δημιουργήσουν σωστό περιεχόμενο μέσα σε λίγα λεπτά.
Από την άλλη πλευρά, εάν είστε πολύ λιγότερο εξαρτημένος από social media ως κανάλι για πωλήσεις, τότε απλά πρέπει να εξασφαλίσετε ότι κάποιος στο γραφείο θα δημοσιεύει τακτικά και θα παρακολουθεί τις ερωτήσεις πελατών.
Είναι πολύ εύκολο να πέσετε στην παγίδα της ανάθεσης των social media στα καθήκοντα κάποιου υπαλλήλου και τελικά να ξεχαστεί, οι ερωτήσεις να παραμένουν αναπάντητες και οι πελάτες να θυμώνουν.
Επομένως, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλίσετε ότι έχετε κάποιον απολύτως αφοσιωμένο στην στρατηγική των social media, ακόμη και αν είναι υπάλληλος.
4.Τι γίνεται με την πληρωμένη διαφήμιση;
Μπορεί να έχετε σχεδιαστές παγκόσμιας κλάσης και μια ομάδα που καταλαβαίνει τον αλγόριθμο του Instagram καλύτερα από τον Mark Zuckerberg. Η εκτέλεση μιας πληρωμένης διαφημιστικής εκστρατείας στα social media όμως είναι μια πολύ διαφορετική υπόθεση. Από την επιλογή του σωστού στόχου, ως ότι το ότι το δημιουργικό απευθύνεται στο σωστό κοινό, η πληρωμένη διαφήμιση στα social media είναι ότι το PPC και το SEO.
Και πάλι, καταλήγουμε τελικά στο αν έχετε ή όχι την εμπειρία. Είστε σίγουροι ότι η ομάδα σας για τα social media μπορεί να εκτελέσει σωστά μια καμπάνια δυναμικού επαναληπτικού μάρκετινγκ διατηρώντας παράλληλα μια ενεργή οργανική παρουσία; Ακόμη πιο σημαντικό, μπορούν να εξηγήσουν γιατί το Facebook και το Google Analytics αναφέρουν εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα; Αν όχι τότε ίσως καλύτερα να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό, όπως θα απευθυνόσασταν σε κάποιον ηλεκτρολόγο για τα ηλεκτρολογικά σας και όχι κάποιον υδραυλικό.Τεχνίτες είναι και οι δύο αλλά με άλλη ειδικότητα.
Χορηγούμενη διαφήμιση στο Instagram: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις!
Έχει αποτέλεσμα το Social Media Marketing για μικρές επιχειρήσεις; Ναι – Και δείτε το γιατί!
5. Ποιος μπορεί να διαχειρίζεται καλύτερα μια ολοκληρωμένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ;
Εάν κάνετε όλο το μάρκετινγκ μόνοι σας, τότε πιθανότατα έχει νόημα να διατηρείτε το social media marketing μέσα στην επιχείρηση. Ωστόσο, εάν έχετε ήδη προσλάβει κάποιον για να κάνει το SEO, το ppc, το email marketing και το μάρκετινγκ περιεχομένου, τότε είναι καλύτερα να διαχειρίζονται τα και social media. Έτσι μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να αποτελέσουν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ με πολύ καλύτερα αποτελέσματα και πιο αρμονική δικτυακή παρουσία.
6. Αξίζει να διαχωρίσω την ανάθεση του site και των social media;
Είναι πιθανό να μπορείτε να παράγετε εκπληκτικό περιεχόμενο για τα social media. Γνωρίζετε πώς να εκτελέσετε μια απλή καμπάνια επαναληπτικού μάρκετινγκ στο Instagram; Ή μήπως έχετε μια καυτή ομάδα ppc που δεν έχουν όμως καθόλου δημιουργικότητα; Σε οποιαδήποτε από αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί να αξίζει για να επενδύσετε σε ένα social media agency για να καλύψει τα κενά αυτά.
Θα μπορούσα να συνεχίσω, αλλά νομίζω ότι πήρατε μια εικόνα.
Πρώτον, πρέπει να προσδιορίσετε την αξία του social media marketing για την επιχείρησή σας. Στη συνέχεια, να καταλάβετε αν έχετε επαρκείς πόρους για να το κάνετε μόνοι σας. Αν όχι, να σκεφτείτε πώς μπορεί να βοηθήσει ένα social media agency.
Όλα είναι θέμα πώς θέλετε να δείτε την επιχείρηση σας στον κόσμο της σύγχρονης ψηφιακής εποχής.
Για οποιαδήποτε απορία μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας και ακολουθήστε μας και στο Instagram για να μαθαίνετε ό,τι καινούργιο γύρω από τα social media.
Λίγα λόγια για μας
Η ανάθεση των social media λογαριασμών σας σε ένα εξειδικευμένο γραφείο σαν την DS Komotini είναι ίσως η κορυφαία πρωτοβουλία που θα μπορούσατε να πάρετε. Είμαστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις τάσεις και όλες τις εξελίξεις στα κοινωνικά μέσα και είμαστε έτοιμοι να απογειώσουμε την επιχείρηση σας και κυρίως σε πολύ προσιτές τιμές για τις μικρές και τοπικές επιχειρήσεις.
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε τι μπορούμε να κάνουμε για την επιχείρησή σας.