fbpx

DS Digital Services

blog

1. Τι είναι το blog;  –  Πώς να φτιάξω blog μόνος; 

Το blog είναι στην ουσία ο προσωπικός διαδικτυακός χώρος κάθε επιχειρηματία. Είναι η γωνιά του. Εκεί θα επιλέξει να εκφραστεί, να μοιραστεί τις απόψεις του, να εξωτερικεύσει τους προβληματιστούς του κι ό,τι άλλο επιλέξει. Εκεί αποτυπώνει γραπτώς όσα τον απασχολούν από επίκαιρα ως και διαχρονικά θέματα γύρω από το αντικείμενό του, κυρίως. Αυτός είναι ένας φιλολογικός ορισμός, αν θέλεις απλά να έχεις ένα δικό σου περιοδικό άποψης. Θέλεις να έχεις αυξημένη επισκεψιμότητα; Να βγάλιες χρήματα έμμεσα; Να βγαίνεις ψηλά στην google και να δημιουργείς πελατολόγιο κι έπειτα έμμεσες πωλήσεις; Ήρθε η ώρα να το σοβαρέψουμε. “Πώς να φτιάξω blog”; Ρωτάς! Πάμε να το δούμε, απαντώ και συνεχίζω:

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΔΩΡΕΑΝ TIPS ΓΙΑ MARKETING

Το blog είναι ουσιαστικά το ιστολόγιο κάθε επιχείρησης και ανάλογα με το αντικείμενό της έχει την ευκαιρία να (από)δείξει την εξειδίκευσή της. Έχει την ευκαιρία μέσω των blog άρθρων της να δίνει λύσεις στους πελάτες της, να διαφημίζει τις υπηρεσίες της με έμμεσο τρόπο κι αν έχει μια στρατηγική SEO blogging να βγαίνει και ψηλά στην μηχανή αναζήτησης. Αυτό της δίνει αυξημένη επισκεψιμότητα και τη δυνατότητα έμμεσων πωλήσεων. Γκουγκλάρεις κάτι συγκεκριμένο, σου βγάζει η μηχανή αναζήτησης προτεινόμενα άρθρα με τη λύση αυτού που ψάχνεις. Βγαίνει το δικό σου ψηλά; Αυξάνεις πιθανότητες να σε διαβάσουν και να τους μείνεις στο νου. Έτσι, χτίζεις φήμη, αξιοπιστία και brand. Σου φέρνει με λίγα λόγια οργανική απήχηση, εντελώς δωρεάν, χωρίς να πληρώσεις διαφήμιση στην google!

2. Γιατί να φτιάξω blog

Η αλήθεια είναι ότι από την στιγμή που το blogging είναι ένα εργαλείο marketing δεν θα έπρεπε να υπάρχει το ”γιατί”, αλλά το ”πώς”. Το blog είναι ένα μέσο προβολής της επιχείρησής σου, ανεξαρτήτως του τι πουλάς (συμβουλές, υπηρεσίες, προϊόντα), ανεξαρτήτως αν είσαι μονοπρόσωπη ή πολυπρόσωπη επιχείρηση. Μέσω αυτού, αν κι εφόσον εφαρμόσεις, SEO στρατηγική, μπορείς με τα άρθρα που θα γράψεις να προβάλεις το αντικείμενό σου, να δώσεις γνώσεις, ένα προβάλεις την εξειδίκευσή σου, και να φέρεις μάτια στο site σου.

Καλώς ή κακώς το site σου είναι η επιχείρηση και η αρχική σελίδα η βιτρίνα. Για να μπω μέσα, πρέπει να με φέρεις με κάποιο τρόπο. Για να σε γνωρίσω, πρέπει να σε δω μπροστά μου. Αν, για παράδειγμα, googlάρω ”πώς να φτιάξω κρέπες εύκολα” και μου το έχεις ως άρθρο, και έχεις κάνει σωστό SEO άρθρο, θα βγεις στις πρώτες θέσεις της Google και θα σε διαβάσω. Άρα, έγραψες κάτι που εγώ ήθελα να διαβάσω, γιατί έδωσες λύση σε πρόβλημά μου.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ: 9 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΒLOG

Αυτό θα κάνεις. Θα γράψεις γύρω από το αντικείμενό σου προσφέροντας λύσεις σε προβλήματα. Θα σε λατρέψουν, αν το κάνεις σωστά, και θα αυξήσεις την επισκεψιμότητά σου. Καλώς ή κακώς τη σήμερον ημέρα, τα social media δεν φτάνουν. Θέλεις το παραπάνω και να χτίσεις το λεγόμεν0 ”community management”. Άσε και το βασικότερο: Κανένα social media δεν σου ανήκει, ούτε ο λογαριασμός σου. Διαχειριστής είσαι, δημιουργός, όχι ιδιοκτήτης. Αν αποφασίσει μια μέρα ότι ένα εξ αυτών κλείνει, σκέψου πόσα θα χάσεις. Το site/blog είναι η περιουσία σου, και δεν θα σε διώξει κανείς από αυτή. Συν ότι άλλο blog προσωπικό, που εκεί γράφω ό,τι με εκφράζει, άλλο business blog που εκεί, ως αρχιτέκτονας για παράδειγμα, θα γράφεις απλά πώς και με ποιο σχέδιο είναι προτιμότερο να χτίσω ένα σπίτι!

3. Τι να γράψω στο blog μου; 

Το blog δεν είναι ημερολόγιο, ούτε προσωπική ατζέντα. Δεν μπορείς να εκφράζεσαι για ό,τι σου αρέσει ούτε για ό,τι σε εκφράζει. Δεν μπορείς να γράφεις για την επικαιρότητα, για οτιδήποτε συμβαίνει, για ό,τι σε απασχολεί. Ποιον θα ενδιαφέρει η γνώμη σου άλλωστε; Αυτό που θα έχεις πάντα στο μυαλό σου είναι ότι πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό περιοδικό. Εξειδικευμένο, συγκεκριμένο και πάνω σε ένα θέμα. Είσαι οικονομολόγος; Αρχιτέκτονας; Μαθηματικός; Όποιο επάγγελμα κι αν ασκείς, να δείξεις την εξιεδίκευσή σου, τις γνώσεις σου και την εμπειρία σου. Για το ιδανικό σου κοινό. Ποιο είναι αυτό; Μα οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για το αντικείμενο σου. Είσαι αρχιτέκτων; Τέλεια! Γράψε πώς να επιλέξω ένα σπίτι. Τι να προσέξω πριν την αγορά ή το χτίσιμο. Ποιες οικοδομές να προτιμήσω και γιατί; Πες μου με απλό τρόπο ποια χτίσματα αναλαμβάνεις. Δεν γράφεις για όλους, δεν πουλάς σε όλους τις υπηρεσίες σου, δεν τα ξέρεις όλα. Δώσε λύσεις σε αναζητήσεις που κάνουν στην Google πάνω σε αυτό που ξέρεις και μπορείς και τους απασχολεί. Κράτα αυτά και θα έχεις αποκτήσει το βασικότερο: Ταυτότητα!

4. Τι blog να φτιάξω; – Να πληρώσω ή έχει και δωρεάν;

Έχεις στη διάθεσή σου τόσο την επί πληρωμή όσο και τη δωρεάν δυνατότητα. Στη δωρεάν δυνατότητα δημιουργείς blog από το blogger.com, wordpress.com ενώ στην επί πληρωμή έχεις το wordpress.org. Στη δωρεάν έκδοση έχεις τη δυνατότητα φιλοξενίας από τις υπηρεσίες ενώ αν πας στην επί πληρωμή έκδοση πληρώνεις φιλοξενία στην εταιρία. Στην πρώτη περίπτωση έχεις περιορισμένες δυνατότητες, όπως ότι δεν έχεις επαγγελματικά στοιχεία, δεν σου ανήκει το blog 100% και δεν το διαχειρίζεσαι εξολοκλήρου. Στη δεύτερη περίπτωση, την επί πληρωμή, το blog σου ανήκει, πληρώνεις φιλοξενία, αλλά μπορείς μέσω SEO να βγάλεις έμμεσα χρήματα, αυξάνοντας την επισκεψιμότητά σου. Παράλληλα, έχεις ένα δυνατό επαγγελματικό εργαλείο, μπορείς να το αναπτύξεις και είναι για πιο έμπειρους. Η δωρεάν έκδοση, αν ξεκινάς τώρα, θα σε βολέψει.

instagram marketing

5. Πώς φτιάχνω blog;  

Αν θέλεις να δημιουργήσεις εκ του μηδενός το blog σου και δωρεάν, πηγαίνεις στο blogspot.com. Εκεί αποδέχεσαι ότι θα κοβαλάς τη διεύθυνση αυτή με το όνομα του blog σου, γνωστό ως domain name. Για παράδειγμα, blog.blogspot.com. Φυσικά, διαλέγεις θέμα και ξεκινάς να το εξερευνάς. Αριστερά, θα βρεις τη στήλη του μενού, ρυθμίσεις και πολλά για να πειραματιστείς, αλλά να θυμάσαι ότι έχεις περιορισμένες δυνατότητες και τεχνικά είσαι εσύ υπεύθυνος. Αν πας στην πληρωμένη έκδοση, απευθύνεσαι σε μια εταιρία. Κάνεις την έρευνά σου και ξεκινάς τις επαφές. Φυσικά κατοχυρώνεις domain name, συμβουλή να διαλέξεις κάτι σύντομο και περιεκτικό για να το θυμάται το κοινό σου.

Έπειτα, επιλέγεις πακέτα φιλοξενίας και εκεί αξίζει να δώσεις βάση στο τεχνικό κομμάτι και στην υποστήριξη. Ζήτησέ το με προδιαγραφές σωστού κώδικα και για να μπορείς να κάνεις στρατητιγκή SEO. Δώσε βάση σε ταχύτητα και να είναι φιλικό προς τα κινητά. Δεν είναι ιδιαίτερα ακριβά τα πακέτα. Για παράδειγμα, έχουμε από 10-20 ευρώ το πολύ το domain name για 2 χρόνια και το web hosting περίπου από 14-25 ευρώ, εξαρτάται βέβαια από τις προδιαγραφές που ζητάς. Η όλη διαδικασία σού δίνει τη δυνατότητα να έχεις ένα δικό σου επαγγελματικό σούπερ εργαλείο, ρυθμίσεις, προδιαγραφές και κατά μέσο όλα στα περίπου 10-12 ευρώ/μήνα για το web hosting. Κι έπειτα ξεκινάς. Ζήτησέ το σε wordpress, είναι εύκολο και αρκετά διαχειρίσιμο. Το’χουμε; Αν όχι, μας ρωτάς στα σχόλια!

6. Βάλε κατάλληλο περιεχόμενο στο blog σου + κάνε SEO!

Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς! Το έχεις ξανακούσει; Μάλλον ναι! Ωραία, κάνε το! Αρχικά, βρες θέματα γύρω από το αντικείμενό σου και δημιούργησε μια blog strategy. Πρόκειται για στρατηγική περιεχομένου και μπορεις να τη δημιουργήσεις αντλώντας θέματα από εργαλεία όπως το answer the public, answer socrates, chat got, quora.com και πολλά άλλα. Πληκτρολόγησε το αντικείμενό σου και δες προτάσεις και κυρίως τι ρωτάει ο κόσμος. Ξεκίνα να είσαι συνεπής με το ημερολόγιό σου, για παράδειγμα όρισε ποιες μέρες θα γράφεις και θα δημοσιεύεις και ξεκίνα το γράψιμο. Έτσι θα έχεις σταθερότητα και συνέπεια. Να θυμάσαι ότι γράφεις για το κοινό σου, όχι για εσένα. Φρόντισε να έχεις σχετικές εικόνες, καλά διαλεγμένες με το θέμα που γράφεις, και πλάνο. Στο γενικό πλαίσιο φρόντισε να κεντρίσεις το κοινό σου γράφοντας ένα δημιουργικό και πρωτότυπο ”about us” και κάπου να υπάρχει πλαίσιο με στοιχεία επικοινωνίας. Σύνδεσε το blog σου με τα social media σου, και χτίσε μια κοινότητα. Σχεδίασε μια στρατηγική SEO, που αφορά τη δωρεάν διαφήμιση, ή αλλιώς, όπως λέμε, την οργανική απήχηση ώστε να φέρεις επισκεψιμότητα. Βάλε mainstream θέματα με ”πιασάρικους” τίτλους και σιγά σιγά θα κερδίσεις το κοινό. Το’χουμε;

business_marketing_course.png

Πώς να φτιάξω blog

Κάθε επιχείρηση, κατάστημα, μαγαζί, ακόμα και μονοπρόσωπη επιχείρηση να είναι, ένας άνθρωπος δηλαδή, έχει βιτρίνα. Κάθε είδους βιτρίνα για να ενημερώσει το κοινό του σχετικά με το αντικείμενο πώλησης. Αυτό στον ψηφιακό κόσμο είναι το blog ούτε καν το σάιτ. Στον τόσο αναπτυγμένο κόσμο της ψηφιακής επικοινωνίας, ένα εκ των πολυτιμότερων εργαλείων που έχεις είναι η δυνατότητα να δείξεις τις γνώσεις σου, τη μοναδικότητα, την πρωτοτυπία και το κέρδος που θα έχει κάποιος αγοράζοντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Πώς θα γίνει αυτό; Όταν θα τους προβάλλεις όλα αυτά κι αυτό μπορεί να γίνει μέσω του blog.

Αυτό δίνει αυξημένη επισκεψιμότητα και τη δυνατότητα έμμεσων πωλήσεων. Γκουγκλάρεις κάτι συγκεκριμένο, σου βγάζει η μηχανή αναζήτησης προτεινόμενα άρθρα με τη λύση αυτού που ψάχνεις. Βγαίνει το δικό σου ψηλά; Αυξάνεις πιθανότητες να σε διαβάσουν και να τους μείνεις στο νου. Έτσι, χτίζεις φήμη, αξιοπιστία και brand. Σου φέρνει με λίγα λόγια οργανική απήχηση, εντελώς δωρεάν, χωρίς να πληρώσεις διαφήμιση στην google!

Α!! Και κάτι σημαντικό! Αν δεν μπορείς, δεν γνωρίζεις πώς γίνεται, πώς να το κάνεις, δεν έχεις χρόνο, ανάθεσέ το σε έναν ειδικό, κειμενογράφο (copywriter). Θα σου κοστίσει λιγότερο από το να κάνεις λάθος και φυσικά θα γλιτώσεις χρόνο.

Θέλεις να ορίσουμε μαζί μια στρατηγική περιεχομένου και συνολικά την online παρουσία σου; Κλείσε ένα ραντεβού για να συζητήσουμε τι σου ταιριάζει εδώ!!

 

 

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online