fbpx

DS Digital Services

Στρατηγική Marketing

Το marketing σήμερα και αύριο

Η στρατηγική marketing σε μια επιχείρηση δεν είναι το ίδιο με το λεγόμενο στρατηγικό σχέδιο (marketing plan) αλλά είναι εξίσου απαραίτητη για να μην χάσεις τον…δρόμο σου! Είναι ο οδικός χάρτης της επιχείρησής σου, που σε βοηθά να οργανωθείς, να κινηθείς με συγκεκριμένο τρόπο βασισμένο σε στόχους που έχεις θέσει για μια συγκεκριμένη περίοδο. Μπορεί η στρατηγική να μην είναι μία, αλλά πολλές και διαφορετικές – κι εμείς στο προτείνουμε αυτό – καθώς αν ένας στόχος δεν εκπληρωθεί, πρέπει να αλλάξεις και να προσαρμοστείς ώστε να ρεφάρεις, όπως λέμε στο επιχειρείν. Είτε μόνος/η, είτε ενταγμένος/η σε ομάδα, πρέπει να υπάρξει μία στρατηγική, δηλαδή συνολικές ενέργειες προς έναν στόχο. 

Όταν θα σχεδιάσεις μία διαφημιστική, ή απλή καμπάνια με σκοπό είτε την προβολή των προΪόντων σου, είτε της επιχείρησής σου η στρατηγική μάρκετινγκ θα σε σώσει, με την έννοια ότι οι μετρήσεις, τα συμπεράσματα, ο προΫπολογισμός, οι τακτικές, όλα θα καθοριστούν από τη στρατηγική. Πέτυχε, ή πρέπει να την αλλάξεις; Τι λειτούργησε, τι δεν λειτούργησε; Υπάρχουν 5 στρατηγικές που μπορούν να σου εξασφαλίσουν επιτυχία, όποιο είδος επιχείρησης κι αν διαθέτεις. 

Διάβασε περισσότερα εδώ: 10 Βήματα για να χτίσει το brand σου

Στρατηγικές marketing

Στρατηγική 3μηνη ή ετήσια: Πρόκειται για στρατηγική με περιορισμό χρόνου, που επιτρέπει την καταμέτρηση δεδομένων κι αποτελεσμάτων για συγκεκριμένη περίοδο. Άρα, εύκολα και γρήγορα αλλάζει, βελτιώνεται, διορθώνεται. 

Στρατηγική επί πληρωμή: Αφορά την στρατηγική που στηρίζεται σε πληρωμένες ενέργειες, όπως οι διαφημίσεις και οι πληρωμένες προωθήσεις.

Στρατηγική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Κανάλια/μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τακτικές και στρατηγικές περιεχομένου, προβολή υπηρεσιών και προΪόντων. Όλες οι ενέργειες στα μέσα που θα επιλέξεις και ταιριάζουν με τον στόχο της επιχείρησης. 

Στρατηγική περιεχομένου: Τρόπος προβολής και παροχής περιεχομένου, καμπάνιες και στρατηγική με στόχο την προώθηση της επιχείρησης. 

Στρατηγική για το προΪόν: Ο οδικός χάρτης βάσει του οποίου θα βασίσεις όλη την στρατηγική για την επιχείρησή σου. Εν ολίγοις, τι, πως, γιατί θα κάνεις ό,τι κάνεις, ώστε να πουλήσεις. 

Μάθε Instangram marketing σε 30 ημέρες!

Στρατηγική Marketing vs Σχέδιο Marketing 

Όσο κι αν μοιάζουν οι δύο έννοιες δεν είναι ίδιες. Η μία εμπεριέχει την άλλη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αγνοηθούν από μία επιχείρηση. Η στρατηγική μάρκετινγκ είναι ο τρόπος με τον οποίο μία επιχείρηση επιτυγχάνει τον σκοπό της. Περιλαμβάνει τις διαφημίσεις, το περιεχόμενο, το μίγμα μάρκετινγκ και την παρακολούθηση των στατιστικών για όλες τις ενέργειες. 

Παράδειγμα: Ένα τμήμα της επιχείρησης, ή μια ομάδα μπορεί να αναλάβει την διαχείριση των διαφημίσεων επί πληρωμή, ή του περιεχομένου με σκοπό την προβολή της. 

Το σχέδιο μάρκετινγκ είναι το πλαίσιο στο οποίο ενυπάρχουν μία ή περισσότερες στρατηγικές marketing. Συνδέει τις μικρές στρατηγικές σε μία μεγάλη ώστε να επιτύχετε τον επιχειρησιακό σας στόχο. 

Παράδειγμα: Έστω ότι έχει σκοπό η εταιρία να λανσάρει ένα νέο προΪόν και θέλει να το προβάλει ώστε να δημιουργήσει πωλήσεις. Η αρμόδια ομάδα μάρκετινγκ θα καταρτίσει ένα σχέδιο μάρκετινγκ, δηλαδή μίγμα στρατηγικής ώστε να εισαχθεί στην αγορά και να προκαλέσει πωλήσεις. Άρα, το σχέδιο μάρκετινγκ είναι προσαρμοσμένο στο λανσάρισμα ενός προΪόντος, η στρατηγική είναι το μέσο/τα μέσα για να γίνει επιτυχώς. 

Δες περισσότερα εδώ: Όλα για την σύγχρονη επιχείρηση

Marketing σε 4 βήματα!

Για να υλοποιήσετε ένα σχέδιο μάρκετινγκ πρέπει να περάσετε από συγκεκριμένα στάδιο, διότι είναι μια εξελικτική διαδικασία που δεν πρέπει να γίνει επιπόλαια και φυσικά από επιχειρηματίες δίχως γνώση. Αυτά είναι τα εξής: 

Σκοπός επιχείρησης

Γιατί υπάρχετε. Ποιον σκοπό έχετε. Τι σκοπεύετε να κάνετε με το τάδε προΪόν. Χρειάζεται οπωσδήποτε ακρίβεια και σαφήνεια. Αν ο στόχος δεν είναι συγκεκριμένος, το αρμόδιο τμήμα μάρκετινγκ δεν θα μπορέσει να συγκεκριμενοποιήσει το σχέδιο και δεν θα υπάρξει επιτυχία. Κοινώς, μηδέν πωλήσεις. 

Παράδειγμα: Αν έχεις ξενοδοχειακή μονάδα με πολυτελή δωμάτια που είναι σχεδιασμένα για κάθε ανάγκη, θέλετε να προβάλετε την μοναδική φιλοξενία και εμπειρία που μπορεί να απολαύσει ένας πελάτης ερχόμενος στην επιχείρηση. Άρα, προσέλκυση νέου κοινού που ταξιδεύει και θέλει μοναδική και ιδιαίτερη διαμονή. Αν δεν είναι συγκεκριμένο το μήνυμα, το σχέδιο μάρκετινγκ δε θα είναι αποτελεσματικό, και κόσμος δε θα έρθει. 

Δες περισσότερα εδώ: Τι είναι το Β2Β (business to business) marketing

Μέτρησε τους δείκτες απόδοσης

Κάθε επιχείρηση οφείλει να μετρά τους δείκτες απόδοσης κάθε καμπάνιας και να αναλύει τα στατιστικά όλων των ενεργειών που έπραξε. Έτσι και μόνον έτσι θα είναι σε θέση να εκτιμήσει το αν οι στόχοι που τέθηκαν εξαρχής είναι επιτεύξιμος ή όχι. Αυτό ουσιαστικά ονομάζεται πρόοδος των ενεργειών κι αν κάτι δεν εξελιχθεί όπως θα έπρεπε, οι αλλαγές που τυχόν γίνουν θα αποδειχθούν σωτήριες. Σαφώς και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αναλάβει το αρμόδιο τμήμα μάρκετινγκ. 

Παράδειγμα: Αν για παράδειγμα έχουμε γραφείο ταξιδιών ή έστω ξενοδοχειακή μονάδα και κάποια πακέτα προσφορών, θα μπούμε στην ιστοσελίδα της επιχείρησης και θα τσεκάρουμε τις οργανικές  προβολές της σελίδας. Αυτό είναι μια μέτρηση (KPI) δείκτη απόδοσης και αφορά το πόσοι επισκέπτες επισκέφθηκαν την συγκεκριμένη σελίδα προσφορών. 

Βρες τις buyers personas 

Για να ξέρει μια επιχείρηση πού απευθύνεται – έχουμε αναλύσει σε άλλα άρθρα ότι δεν πρέπει και είναι αδύνατον να πουλήσουμε σε όλες κι όλες – οφείλει να προσδιορίσει τον άνθρωπο ή έστω τους ανθρώπους στους οποίους θέλει να στοχεύσεις τις πωλήσεις της, κοινώς τους υποψήφιους πελάτες. Πόσο χρόνων είναι, το φύλο τους, την οικογενειακή τους κατάσταση, τη οικονομική τους δυνατότητα, το επάγγελμά τους, τις συνήθειές τους, τι αγοράζουν συνήθως κι από πού, πού συχνάζουν στο διαδίκτυο. Έτσι θα ξέρει πώς, πότε και πού θα τους προσεγγίσει. 

Προσδιόρισε αναλυτικά τις πρωτοβουλίες και την στρατηγική περιεχομένου

Πριν απ’όλες τις προωθητικές ενέργειες, τις διαφημίσεις, τις καμπάνιες, η κάθε επιχείρηση πρέπει να ορίσει τι θα προβάλλει. Ποιο περιεχόμενο θα δείξει δηλαδή στο κοινό της ώστε να το προσεγγίσει, σε ποια κανάλια θα έχει παρουσία, πώς θα αξιοποιήσει το περιεχόμενο υπέρ της, ποιον τύπο περιεχομένου θα προβάλλει… Θα παίξει σε ορισμένα κανάλια, ή σε όλα; Ο σχεδιασμός καλό είναι να γίνεται ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία ή και τριμηνιαία. Επίσης, πριν ακόμα και από την στρατηγική περιεχομένου, το βασικότερο είναι ο προσδιορισμός στόχων. Οι KPI (δείκτες μέτρησης) μπορούν να αποδώσουν την οργανική επισκεψιμότητα για παράδειγμα, την απόδοση των κοινωνικών δικτύων και ποια από αυτά είναι αποδοτικά για την επιχείρηση, επισκεψιμότητα μέσω μέιλ…Καταληκτικά, κάθε επιχείρηση οφείλει να έχει δημιουργήσει τις κατάλληλες σελίδες στην κεντρική ιστοσελίδα της ώστε εκεί να έχει τα προΪόντα που θέλει να προωθήσει. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να αποφασίσει σε ποιες από αυτές θα οδηγήσει το ιδανικό και πιθανό αγοραστικό κοινό της. 

marketing

5 τρόπος βελτίωσης του marketing της επιχείρησής σου –

Βελτίωσε το Marketing σου: Εκπαιδεύσου – Κάνε λάθη – Μάθε – Σχεδίασε – Πέτυχε

Εντοπισμός λαθών & παραλείψεων 

Σημαντικό δεν είναι μόνο τι κάνει μια επιχείρηση, αλλά κυρίως τι δεν κάνει! Δεν μπορεί να προσφέρει τα πάντα στους πάντες, λογικό κάπου να υπάρχει κενό, παράλειψη, μη εξυπηρέτηση. Αυτό πρέπει να το καθορίσει από πριν σε όλα τα αρμόδια τμήματα, ώστε να επικεντρωθεί στους στόχους της. Το ίδιο ισχύει κι αν υπάρξουν λάθη. Η έγκαιρη διόρθωσή τους οδηγεί σε αξιοπιστία την επιχείρηση, αφού ναι μεν έκανε λάθη, όμως δεν τα παρέλειψε και δεν αδιαφόρησε. 

Καθορισμός προΫπολογισμού

Βασικό για όλες τις επιχειρήσεις, αγκάθι επίσης, αλλά το θέμα είναι η τακτική. Η στρατηγική περιεχομένου είναι δωρεών, υπάρχουν δωρεάν εργαλεία, μέσα και πλατφόρμες για να προσφέρει απλόχερα κάποιος ό,τι θεωρεί σκόπιμο. Αυτό που μπορεί να προξενήσει πρόβλημα είναι τα λεγόμενα κρυφά έξοδα, που θα πρέπει εξαρχής να καθοριστούν και γίνει ένας υπολογισμός τους. Αυτά μπορεί να είναι αμοιβές εξωτερικών συνεργατών, διαφημίσεις, πιθανή νέα πρόσληψη… Όλα αυτά πρέπει να συμπεριληφθούν στο σχέδιο μάρκετινγκ. 

Διάβασε περισσότερα εδώ: Δωρεάν καθημερινές συμβουλές για την επιχείρησή σου!

Μάθε τον ανταγωνισμό 

Σημαντικό μέρος του μάρκετινγκ της κάθε επιχείρησης είναι να μάθει τον ανταγωνισμό. Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές, τι κάνουν, πώς το κάνουν, πότε το κάνουν. Γνωρίζοντας τον καθένα και δημιουργώντας το προφίλ του είναι πιο εύκολος ο στόχος. Σαφώς και δε θα έχεις με τον κάθε ανταγωνιστή τις ίδιες φιλοδοξίες, τους ίδιους στόχους, τα ίδια εμπόδια, αλλά γνωρίζοντας τους “εχθρούς” τους πολεμάς αποτελεσματικότερα. Αν για παράδειγμα ένας ανταγωνιστής είναι ψηλά στις μηχανές αναζήτησης σε λέξεις-κλειδιά κι ένας άλλος είναι ψηλά σε συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, η επιχείρηση οφείλει να προσαρμόσει συγκεκριμένη και διαφορετική στρατηγική για κάθε μία περίπτωση. 

Ορισμός ευθυνών

Όταν όλα πια είναι έτοιμα, ένα μένει: Ο καθορισμός ρόλων, ο καταμερισμός ευθυνών, ο ορισμός ομάδων και καθηκόντων όλων των υπαλλήλων της επιχείρησης. Το ιδανικό είναι ο κάθε επιχειρηματίας να γνωρίζει αδυναμίες και πλεονεκτήματα κάθε ατόμου κι ομάδας ώστε να επιλέξει για κάθε στόχο τον πιο αποτελεσματικό υπάλληλο, ή την πιο αποτελεσματική ομάδα. Αφού γίνει κι αυτό, πλέον είσαι έτοιμος/η! Ξεκίνα! 

Κι αν δεν μπορείς μόνος/η σου, είμαστε εμείς εδώ για να τα καταφέρουμε μαζί. Η Ds Academy σε περιμένει μόλις ένα κλικ μακριά! Έλα στην επιχείρηση που ξέρει από τον οποιονδήποτε πόσο αξίζεις και πώς πρέπει να πετύχεις.

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online