fbpx

DS Digital Services

Ρύθμιση Google Analytics

Κάθε επιχείρηση που θέλει να είναι ανταγωνιστική στο διαδίκτυο, πρέπει να αυξήσει την προβολή της ιστοσελίδας της χρησιμοποιώντας εργαλεία και μηχανές αναζήτησης, όπως το Google. Ως μικρή και μεσαία επιχείρηση στο διαδίκτυο, μπορεί να έχετε αισθανθεί την πίεση να μεγιστοποιήσετε τα αποτελέσματα στις ιστοσελίδες σας. Αλλά γνωρίζετε πόση επισκεψιμότητα λαμβάνει ο ιστότοπός σας ή από πού προέρχεται; Εάν η απάντηση σε οποιαδήποτε από αυτές τις ερωτήσεις είναι “όχι”, τότε η ρύθμιση του Google Analytics είναι η λύση.

Τι είναι το Google Analytics; Τι πληροφορίες μπορεί να σας δώσει;

Το Google Analytics είναι ένας εύκολος τρόπος για να κατανοήσετε την απόδοση και τους επισκέπτες του ιστότοπού σας. Η χρήση του Google Analytics μπορεί να σας ενημερώσει επίσης για το επιθυμητό περιεχόμενο και ακόμη πώς τείνουν να συμπεριφέρονται οι επισκέπτες όταν χρησιμοποιούν τον ιστότοπό σας.

Μόλις ρυθμίσετε το Google Analytics, θα μπορείτε να παρακολουθείτε και να μετράτε τους στόχους που έχετε για την επιχείρησής σας στο internet. Επιπλέον, σας δίνει τη δυνατότητα να βελτιώσετε την απόδοση της επένδυσης του ιστότοπού σας. Αυτό σημαίνει περισσότερα ευρώ πίσω στην επιχείρησή σας.

Ωστόσο, η ρύθμιση του Google Analytics μπορεί να είναι δύσκολη. Ειδικά, αν δεν το έχετε ξαναχρησιμοποιήσει ποτέ. Επομένως, μπορεί να χρειαστείτε μερικές συμβουλές για το τι είναι και για τη συνολική ρύθμισή του.

Προτού ανατρέξουμε στο πώς να το ρυθμίσουμε, ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στο γιατί είναι ευεργετικό για την επιχείρησή σας.

Οφέλη από τη ρύθμιση του Google Analytics

Περίπου το 54% όλων των ιστοσελίδων στο Διαδίκτυο χρησιμοποιούν το Google Analytics.

Και για έναν καλό λόγο. Έχει γίνει όχι μόνο ένα πολύ δημοφιλές εργαλείο στο ψηφιακό μάρκετινγκ, αλλά και ένα ζωτικό εργαλείο. Αυτό το εργαλείο δίνει στην επιχείρησή σας πρόσβαση σε μια τεράστια ποσότητα πολύτιμων πληροφοριών σχετικά με την επιτυχία του ιστότοπού σας.

Και ποια επιχείρηση δεν θα ήθελε μια τέτοια πρόσβαση;

Μια ρύθμιση του Google Analytics σάς παρέχει αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με την επισκεψιμότητα και τους επισκέπτες του ιστότοπού σας. Με τη ρύθμιση του Google Analytics, θα έχετε τη δυνατότητα να αποκτήσετε γνώσεις. Γνώσεις σχετικά με τις σελίδες στον ιστότοπό σας που λαμβάνουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και από που ο ιστότοπός σας δημιουργεί πελάτες

Θα αποκτήσετε γνώσεις και για δημογραφικά στοιχεία που αφορούν αυτούς τους δυνητικούς πελάτες. Άλλα οφέλη περιλαμβάνουν:

  • Πληροφορίες για τον αριθμό των δυνητικών πελατών που μετατρέπονται σε αγοραστές
  • Πληροφορίες για την προέλευση των επισκεπτών του ιστότοπου
  • Πληροφορίες σχετικά με το εάν η κυκλοφορία προέρχεται από κινητές συσκευές ή επιτραπέζιους υπολογιστές
  • Πληροφορίες για την κυκλοφορία και τα αποτελέσματα κάθε σελίδας
  • Η συνολική κίνηση που λαμβάνει ο ιστότοπός σας
  • Πληροφορίες για τα δημογραφικά στοιχεία των επισκεπτών του ιστότοπού σας κ.λπ.

Όλα αυτά είναι πολύτιμες πληροφορίες όσον αφορά την αξιολόγηση και τη βελτίωση της απόδοσης του ιστότοπου της επιχείρησης σας. Στην τελική, το website σας υπάρχει για να φέρνει πωλήσεις ή δυνητικούς πελάτες. Επομένως βοηθά στη δημιουργία εργαλείων που θα βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά του. Εργαλείων που θα κάνουν το ταξίδι του επισκέπτη του ιστότοπού σας πιο αποτελεσματικό.

Ανεξάρτητα από την επιχείρηση ή τον κλάδο στον οποίο βρίσκεστε, η χρήση εργαλείων για τη βελτίωση του ιστότοπού σας μπορεί να κάνει περισσότερα για να ωφελήσει παρά να βλάψει την επιχείρησή σας.

Η ενημέρωση σχετικά με τις συνήθειες, τις δημογραφικές πληροφορίες και τις μετατροπές σε πελάτη σας είναι σημαντικές πληροφορίες. Από αυτές μπορεί να επιδιώξει οποιαδήποτε επιχείρηση να επωφεληθεί.

Με όλα τα νέα εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από τη βελτίωση της διαδικτυακής τους παρουσίας. Έτσι και η επιχείρησή σας μπορεί να κερδίσει πολλά οφέλη με αυτά τα εργαλεία.

Εδώ μπαίνει το Google Analytics στο παιχνίδι.

Είναι ένα από τα γρηγορότερα και πιο χρησιμοποιημένα εργαλεία μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται σήμερα. Οπότε η ενσωμάτωσή του στη στρατηγική μάρκετινγκ θα παρέχει σίγουρα στην επιχείρησή σας τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεται για να λάβει τις πιο σωστές αποφάσεις.

Ρίξτε μια ματιά στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιήσαμε μια ρύθμιση του Google Analytics για να βοηθήσουμε έναν από τους πελάτες μας να παρακολουθεί την επισκεψιμότητα του ιστότοπού του.

Ρύθμιση του Google Analytics DS Digital Services

Λοιπόν, πώς μπορείς να ρυθμίσεις το Google Analytics;

Τώρα που γνωρίζετε ακριβώς γιατί είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας, ακολουθούν τα βήματα που χρειάζεστε για να ρυθμίσετε το Google Analytics για την επιχείρησή σας:

Πώς να ρυθμίσετε το Google Analytics

1. Δημιουργήστε έναν λογαριασμό Google Tag Manager

Για να ξεκινήσετε τη ρύθμιση του Google Analytics, πρέπει να ξεκινήσετε με τα βασικά. Το πρώτο βήμα είναι να ρυθμίσετε το Google με το Google Tag Manager. Η ρύθμιση αυτού του λογαριασμού διαφέρει από τον κανονικό λογαριασμό Google, αλλά είναι δωρεάν.

Google Tag Manager Ρύθμιση

Ο τρόπος λειτουργίας του Google Tag Manager είναι η λήψη των πληροφοριών από τον ιστότοπό σας και η αποστολή τους σε άλλες πλατφόρμες όπως το Facebook και το Google Analytics.

Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να εξοικονομήσετε χρόνο. Επειδή σας επιτρέπει εύκολα να ενημερώσετε και να προσθέσετε ετικέτες στον κώδικα ρύθμισης του Google Analytics. Χωρίς τη μη αυτόματη εργασία της σύνταξης του κώδικα.

Για παράδειγμα, εάν θέλετε να παρακολουθείτε τα κλικ σε έναν σύνδεσμο στον ιστότοπό σας, θα ήταν πολύ πιο κουραστικό χωρίς το Google Tag Manager. Σας δίνει τη δυνατότητα να προσθέσετε νέες ετικέτες χωρίς να χρειάζεται να αλλάξετε χειροκίνητα τους συνδέσμους.

2. Ρύθμιση λογαριασμού Google Analytics

Στη συνέχεια, θα πρέπει να δημιουργήσετε έναν ξεχωριστό λογαριασμό στο Google Analytics. Όπως και ο Google Tag Manager, αυτός ο λογαριασμός είναι δωρεάν.

Δημιουργία google analytics λογαριασμού

Μόλις δημιουργήσετε τον λογαριασμό, θα δημιουργηθεί ένα αναγνωριστικό παρακολούθησης. Το αναγνωριστικό παρακολούθησης είναι κώδικας που δίνει εντολή στο Google Analytics να σας στείλει τα δεδομένα. Αυτός ο αριθμός δεν είναι μόνο μοναδικός, είναι και σημαντικός καθώς σχετίζεται ειδικά με τον ιστότοπό σας και τα προσωπικά σας δεδομένα.

Επομένως, είναι σημαντικό να μην μοιραστείτε αυτόν τον αριθμό δημόσια. Μόλις ο λογαριασμός σας στο Google Analytics σάς παρέχει αυτό το αναγνωριστικό παρακολούθησης, μπορείτε να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα.

3.Χρησιμοποιήστε το Google Tag Manager για να ρυθμίσετε τις ετικέτες Analytics

Το επόμενο βήμα της διαδικασίας είναι να συνδέσετε τις πληροφορίες από τις δύο πλατφόρμες. Εδώ μπαίνει το μοναδικό αναγνωριστικό παρακολούθησης. Αυτό θα βοηθήσει στη ρύθμιση των σωστών ετικετών παρακολούθησης για τον ιστότοπό σας.

Στον ιστότοπο του Tag Manager, θα έχετε τη δυνατότητα να προσαρμόσετε δύο μέρη της ετικέτας σας – διαμόρφωση και ενεργοποίηση. Η διαμόρφωση καθορίζει πού θα αποσταλούν οι πληροφορίες που συλλέγονται από την ετικέτα. Η ενεργοποίηση είναι ο τύπος των πληροφοριών που θέλετε να συλλέξετε.

Κατά τη δημιουργία ετικετών για τη ρύθμιση του Google Analytics, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε το “Universal Analytics”. Αυτό δίνει στις ετικέτες σας ένα ευρύτερο φάσμα προσέγγισης.

4. Ρυθμίστε τους στόχους στο Google Analytics

Παρόλο που ίσως γνωρίζετε ήδη τους βασικούς δείκτες απόδοσης για τον ιστότοπο και την επιχείρησή σας, το Google Analytics δεν το γνωρίζει. Αυτό το μέρος της ρύθμισης του Google Analytics είναι το πιο σημαντικό. Εδώ θα γίνουν αναγνωρίσιμες οι πιο πολύτιμες πληροφορίες του ιστότοπό σας.

Εδώ θα πείτε στο Google Analytics τι θέλετε να παρακολουθείτε στον ιστότοπό σας.

Google Analytics παράδειγμα δεδομενων

Ο καθορισμός των στόχων σας στη ρύθμιση του Google Analytics είναι σημαντικός. Έτσι η Google θα μπορεί να γνωρίζει ποιες μετρήσεις θα παρακολουθεί, προκειμένου να μετρήσει την επιτυχία του ιστότοπού σας.

Επιπλέον, θα έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε από διάφορα πρότυπα στόχων για παρακολούθηση. Μπορείτε να επιλέξετε οποιονδήποτε αντιστοιχεί στους επιδιωκόμενους στόχους σας και στη συνέχεια να επιλέξετε έναν συγκεκριμένο στόχο. Οι στόχοι περιλαμβάνουν:

Προορισμός: Εάν ο στόχος σας είναι να παρακολουθείτε το αν οι χρήστες σας φτάνουν σε μια συγκεκριμένη σελίδα.
Διάρκεια: Εάν ο στόχος σας είναι να παρακολουθείτε το χρόνο που αφιερώνουν οι χρήστες σας σε μια σελίδα.
Σελίδες ή οθόνες ανά περίοδο λειτουργίας: Εάν ο στόχος σας είναι να παρακολουθείτε εάν οι χρήστες σας προβάλουν ένα συγκεκριμένο αριθμό σελίδων.
Συμβάν: Εάν ο στόχος σας είναι να παρακολουθείτε εάν οι χρήστες παίζουν ένα συγκεκριμένο βίντεο ή κάνουν κλικ σε έναν συγκεκριμένο σύνδεσμο.

Από εδώ, μπορείτε να δώσετε στο Google Analytics περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τους στόχους σας. Έτσι θα μπορέσει να προσδιορίσει καλύτερα πώς φαίνεται η «επιτυχία» στον ιστότοπό σας.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλά πεδία τα οποία μπορείτε να ρυθμίσετε όταν προσαρμόζετε τις μετρήσεις και τους στόχους σας. Επομένως, μπορεί να γίνει δύσκολο όταν αποφασίζετε ποιες μετρήσεις θα παρακολουθείτε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι καλύτερο να ξεκινήσετε με τις μετρήσεις που είναι πιο σημαντικές. Προχωρήστε σιγά σιγά.

5. Προσθέστε τον ιστότοπό σας στο Google Search Console

Ρύθμιση google search console

Με τη βοήθεια του Google Search Console, θα μπορείτε να αποκτήσετε πολύτιμα δεδομένα αναζήτησης στον ιστότοπό σας.

Έχετε τη δυνατότητα να:

  • Δείτε τον ρυθμό ανίχνευσης του ιστότοπού σας
  • Ελέγξτε ακριβώς πότε η Google πραγματοποιεί ανάλυση του ιστότοπού σας
  • Μάθετε ποιες σελίδες συνδέονται με τον ιστότοπό σας, είτε είναι εσωτερικοί είτε εξωτερικοί σύνδεσμοι
  • Δείτε για ποιες λέξεις-κλειδιά κατατάσσεται ο ιστότοπό σας στις αναζητήσεις μηχανών αναζήτησης κ.λ.π.

Όλα αυτά μπορεί να αποδειχθούν πολύτιμες πληροφορίες αν θέλετε να δείτε πώς διατηρείται ο ιστότοπός σας στο σύστημα ανάλυσης της Google.

Λοιπόν, τι ακολουθεί τώρα που έχετε ρυθμίσει το Google Analytics;

Ο κόσμος των αναλυτικών στοιχείων είναι στη διάθεσή σας. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε με το Google Analytics. Βλέποντας ότι το Google Analytics έχει πολλές δυνατότητες και εργαλεία από μόνο του, υπάρχει μια ατελείωτη ποσότητα πιθανών μετρήσεων που μπορείτε να δείτε κατά την ανάλυση του ιστότοπού σας.

Μετά τη ρύθμιση του Google Analytics, ακολουθούν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε:

Δώστε άδεια πρόσβασης σε μέλη της ομάδας


Εάν υπάρχει μια ομάδα ατόμων που έχουν συνήθως πρόσβαση στα εργαλεία δεδομένων της επιχείρησής σας, είναι καλό να τους προσθέσετε στην πλατφόρμα.Αυτό γίνεται για να διασφαλιστεί ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στη διαχείριση της ρύθμισης του Google Analytics.

Διευκολύνει τη διαχείριση αυτού του εργαλείου μεταξύ ατόμων στην εταιρεία σας. Τώρα τα μέλη της ομάδας σας μπορούν επίσης να εισέλθουν και να αναλύσουν τις μετρήσεις και να παρέχουν σχόλια.

Συνδέστε το Google Ads

Σύμφωνα με την Google, η σύνδεση των διαφημίσεών σας με τον λογαριασμό σας στο Google Analytics θα σας βοηθήσει να παρακολουθείτε τον “πλήρη κύκλο πελατών”. Από τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το μάρκετινγκ σας (π.χ. βλέποντας εμφανίσεις διαφημίσεων, κάνοντας κλικ σε διαφημίσεις) έως τον τρόπο με τον οποίο ολοκληρώνουν τελικά τους στόχους που έχετε θέσει για αυτούς στον ιστότοπό σας (π.χ. πραγματοποίηση αγορών, κατανάλωση περιεχομένου). Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο αν θέλετε να αναλύσετε την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων Google και το ταξίδι του πελάτη σας.

Μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε ποιες ιδιαιτερότητες είναι πιο σημαντικές για τους πελάτες σας. Ακόμα και τι μπορείτε να εφαρμόσετε στον ιστότοπό σας για να αυξήσετε την αποτελεσματικότητά του. Επιπλέον, μπορεί να βοηθήσει στον καθορισμό της απόδοσης της επένδυσής σας για τις διαφημιστικές σας καμπάνιες Google.

Προσαρμόστε τις προβολές σας


Η ρύθμιση του Google Analytics σάς παρέχει αυτόματα μια πολύ λεπτομερή προβολή κάθε ιστότοπου στον λογαριασμό σας. Ας υποθέσουμε ότι έχετε πολλούς ιστότοπους στο λογαριασμό σας στο Google Analytics. Όλα τα δεδομένα για κάθε ιστότοπο θα αποστέλλονται σε μία ιδιότητα, η οποία μπορεί να κάνει τα πράγματα λίγο πιο συγκεχυμένα. Ευτυχώς, με τη ρύθμιση του Google Analytics, έχετε τη δυνατότητα να ρυθμίσετε τα εργαλεία αναφοράς σας, ώστε να μπορείτε να προβάλετε μόνο τις μετρήσεις που είναι πιο σημαντικές για εσάς.

Για παράδειγμα, εάν ενδιαφέρεστε μόνο για την κυκλοφορία κοινωνικών δικτύων, μπορείτε να ορίσετε την προβολή σας ώστε να εμφανίζει πληροφορίες μόνο για την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Άλλες ρυθμίσεις προβολής

Όταν επεξεργάζεστε τις προβολές σας, θα μπορείτε να φιλτράρετε τα λιγότερο σημαντικά δεδομένα και να εστιάσετε σε αυτό που θέλετε πραγματικά να δείτε.

Εν κατακλείδι, τα παραπάνω βήματα είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να ξεκινήσετε εάν θέλετε να κατανοήσετε τη βάση του τι χρειάζεται για να ρυθμίσετε το Google Analytics. Ωστόσο, ορισμένες επιχειρήσεις ενδέχεται να μην έχουν το χρόνο, τα εργαλεία ή την ομάδα για να κάνουν όλα αυτά μόνοι τους. Αν αυτό σας θυμίζει την επιχείρηση σας, τότε η DS Digital Services μπορεί να σας βοηθήσει!

Στην DS Digital Services, έχουμε τους καλύτερους. Αυτό σημαίνει ότι η ομάδα μας είναι γεμάτη από ειδικούς που γνωρίζουν όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν κατά τη ρύθμιση του Google Analytics. Μπορούμε να τελειοποιήσουμε τη ρύθμιση του Google Analytics χωρίς την ταλαιπωρία, ώστε να ασχολείστε με τη μεγάλη εικόνα.

Μπορείτε να εμπιστευτείτε ότι οι έμπειροι ειδικοί μας διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για τη ρύθμιση του Google Analytics. Ώστε να μπορείτε να αποκτήσετε τις πιο πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τον ιστότοπο της επιχείρησής σας. Με τη σειρά σας, θα μπορείτε να λαμβάνετε τις καλύτερες αποφάσεις και να βελτιστοποιείτε τον ιστότοπό σας για να επιτύχετε την καλύτερη δυνατή απόδοση.

Έτοιμοι να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics και να μεγιστοποιήσετε την απόδοση της επιχείρησης σας;

Διαβάστε επίσης:

Blog: 12 Λόγοι για να το εντάξεις άμεσα στο site σου!

8 απλές συμβουλές ψηφιακού μάρκετινγκ

15 έξυπνες ιδέες για on-line διαφήμιση

Business & Marketing Μάθημα

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online